Skip to main content
فهرست مقالات

نقش استاندارد در تقویت بنیه رقابت در بازارهای خارجی

بهمن 1376 - شماره 126 (4 صفحه - از 17 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : استانداردهای بین المللی ،المللی ،کاهش هزینه‌های تولید ،بازارهای بین‌المللی بر تجارت ،استانداردهای بین‌المللی ،سازمان جهانی تجارت ،بین المللی ،بازارهای خارجی ،تجارت جهانی ،بازارهای جهانی ،نقش استاندارد ،تجارت خارجی ،تجارت بین‌المللی ،هزینه‌های تولید و قیمت ،استانداردهای جهانی ،بنگاه‌های اقتصادی ،مدیریت کیفی ،بازارهای بین‌المللی ،کیفیت کالاها ،کیفیت استاندارد ،قوی ،کالاها و خدمات ،تقویت بنیهء رقابت ،حضوری قوی و مستمر ،صحنهء تجارت ،رعایت اصول ،جلب اعتماد ،بهره‌گیری بهینه از منابع ،عرضهء کالاها ،شرایط تجارت

حضور در بازارهای جهانی و کسب سهم متناسب با توانمندی‌های‌ اقتصادی،از اهداف اصلی توسعهء اقتصادی پایدار برای جوامع امروزی‌ است.در این راستا،تقویت بنیهء رقابت تولیدات ملی در بازارهای بین المللی، نیازمند کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده و دستیابی به محصول‌ دارای کیفیت قابل قبول استانداردهای جهانی است،زیرا که نداشتن کالای‌ قابل قبول با کیفیت استاندارد،خودبه‌خود تمام تلاش‌های بازاریابی،تبلیغات‌ و مذاکرات تجاری را برباد می‌دهد. لذا مدیران بنگاه‌های تولیدی و خدماتی،نخستین اصلی را که‌ می‌بایست بدان توجه داشته باشند،کیفیت مطابق با استانداردهای‌ بین المللی است تا بتوانند در صحنهء تجارت جهانی حضوری قوی و مستمر داشته باشند. در این گزارش،به بررسی نقش استاندارد در صادرات می‌پردازیم و اثرات مثبت عرضهء محصولات استاندارد به بازارهای بین المللی بر تجارت‌ خارجی را ارزیابی می‌نماییم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.