Skip to main content
فهرست مقالات

تجارت الکترونیکی و کاربرد آن در ایران

ISC (4 صفحه - از 4 تا 7)

کلید واژه های ماشینی : تجارت الکترونیک، اطلاعات، تجارت الکترونیک و کاربرد، بازرگانی، EDI، زمینه‌های ایجاد شبکه‌های اطلاعات تجاری، تجاری، رییس کمیتۀ ملی ادیفاکت ایران، پروژۀ ایجاد شبکۀ اطلاع‌رسانی بازرگانی، شرکت مخابرات ایران

خلاصه ماشینی:

"در این همایش دکتر نهاوندیان ضمن بحث در مورد اثرات تجارت الکترونیک بر توسعۀ اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران و جهان گفت:اگر دلسوز امر تولید هستیم،باید به راه‌هایی فکر کنیم که موجب رشد تجارت گردد،زیرا در این صورت است که تولید افزایش یافته و اشتغال ایجاد می‌شود. معاون برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی وزارت بازرگانی همچنین با ذکر لزوم اصلاح ساختار اقتصادی،ایجاد ثبات در مقررات(به منظور فراهم‌سازی امکان برنامه‌ریزی)و مبارزه با انحصارات در راستای محور تأمین تسهیل تجاری در کشور به بیان شمه‌ای از اقدامات انجام یافته از سوی این وزارتخانه در زمینۀ تحقق تبصره 26 قانون برنامۀ دوم توسعه برای طراحی و ایجاد نظام متمرکز اطلاع‌رسانی تجاری بین المللی و داخلی جمهوری اسلامی ایران پرداخت. مهندس نقاش‌زاده عضو هیأت‌مدیره شرکت خدمات انفورماتیک راهبر و معاون مهندسی سیستم‌ها و اطلاع‌رسانی از جمله سخنرانان همایش بود که تحت عنوان نقطۀ تجاری ایران بستری برای توسعۀ تجارت الکترونیک گفت:سازمان ملل از سال 1992 بحث نقاط تجاری را مطرح کرد و به دنبال آن برای پیگیری نقاط تجاری در کشورهای مختلف تشکیلاتی را تأسیس کرد. 3-با دعوتی که از برخی مدیران مؤسسات عمدۀ اقتصادی و بازرگانی باتوجه به محدودیت فضا به عمل آمده بود، انشاء الله این امکان فراهم آمده باشد که کاربران بالقوه و بالفعل مکانیزم تجارت الکترونیک و EDI در حال و آینده به خصوص آنهایی که در فرآیند تحرک تجارت خارجی کشور فعالیت دارند،با امکانات و خدمات و تسهیلات موجود در کشور و برنامه‌های آتی در این زمینه‌ها آشنا شده باشند و این همایش به عنوان گامی مؤثر در جهت ایجاد ارتباط بین بخش‌های خدمات‌دهنده و خدمات گیرنده مثمرثمر بوده و زمینه‌های لازم برای اجرای پروژه‌های آزمایشی EDI بین این دو گروه فراهم نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.