Skip to main content
فهرست مقالات

می توان سالانه یک میلیارد دلار کالا به آسیای مرکزی و قفقاز صادر کرد

مصاحبه شونده: ؛

فروردین 1377 - شماره 128 (9 صفحه - از 15 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : آسیای مرکزی ،قفقاز ،اکو ،کشورهای آسیای مرکزی ،بازارهای آسیای مرکزی ،تجار ،بازرگانان ،اتاق بازرگانی ،ترانزیت کالا ،ترانزیت کالا از ایران ،بازارهای روبه‌رشد آسیای مرکزی ،ایران به آسیای مرکزی ،اتاق اکو ،بازار کشورهای آسیای مرکزی ،قفقاز صادر ،سرمایه‌گذاری در آسیای مرکزی ،تجار ایرانی ،تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی ،منطقه آسیای مرکزی ،حجم ترانزیت کالا ،عضو اکو ،سرمایه‌گذاری‌های ایران ،سرمایه‌گذاران ایرانی ،بازرگانان ایران ،کالا از ایران ،بازرگانان ایرانی ،سرمایه‌گذاری مشترک ،آسیای مرکزی حضور ،آسیای مرکزی صادر ،صادرات ایران

بازارهای روبه رشد آسیای مرکزی و قفقاز هر روز با تقاضای بیشتری‌ در اثر افزایش قدرت خرید مردم روبه‌رو می‌شوند.این بازارهای هستند حجم بسیاری از کالاهای مصرفی را جذب و برای ایران که درصدد است‌ صادراتی غیر نفتی را گسترش دهد،می‌تواند بازار هدف تلقی شود. در سال‌های اخیر رونهد صادرات ایران به بازارهای آسیای مرکزی و قفقاز کند شده است و کارشناسان،مسایل مختلفی را در این مورد دخیل می‌دانند و برطرف ساختن مشکلات و موانع را،راهکار مناسبی برای رونق بخشیدن به‌ صادرات غیر نفتی و حضور مستمر در این بازارها تلقی می‌کنند خبرنگار نشریهء«بررسی‌های بازرگانی» در گفت‌وگو با دکتر محمد رضا کرباسی‌ دبیر کل اتاق اکو(سازمان همکاری اقتصادی) و سرپرست اتاق بازرگانی اسلامی، عمده‌ترین موانع و مشکلات موجود برای‌ حضور موفقیت‌آمیز تجار و سرمایه‌گذاران‌ ایرانی در بازارهای آسیای مرکزی و قفقاز و راهکارهای مناسب برای غلبه بر این تنگناها را جویا شد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) دکتر کرباسی که مدرک دکترا در رشتهء اقتصاد پولی و مالی دار از سال‌ 1371 در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مشغول فعالیت است. ماحصل این گفت‌وگو را باهم می‌خوانیم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.