Skip to main content
فهرست مقالات

آسیای مرکزی و قفقاز از بعد صادرات و واردات برای ایران بازار مناسبی است

مصاحبه شونده: ؛

فروردین 1377 - شماره 128 (4 صفحه - از 48 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : قفقاز ،آسیای مرکزی ،کشورهای آسیای مرکزی ،بازار کشورهای آسیای مرکزی ،تجار ،بازرگانان ،جمهوری‌های آسیای مرکزی ،تجار و بازرگانان ایرانی ،بازارهای آسیای مرکزی ،بازارهای هدف ،جمهوری‌های ،بازرگانان ایرانی ،کالاهای غیر نفتی ایران ،صادرات و واردات ،تجار و بازرگانان ،تجار ایرانی ،کالاهای غیر استاندارد ،صادراتی ،صادراتی ایران ،کالاهای غیر نفتی ،غیر نفتی ایران ،کالاهای غیر ،تجاری ایران ،سرمایه‌گذاری مشترک ،کالاهای ایرانی ،نفتی ایران ،نزدیکی راه ،زیادی وجود ،قرار گرفتند

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل جمهوری‌های جدید، فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری فراوانی را پیش روی فعالان اقتصادی‌ در سطح جهان گذاشت.در این میان کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز به عنوان بازارهای هدف برای کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفتند و سرمایه‌گذاران و تجار بین المللی مسابقهء بزرگی را برای نفوذ در این بازارها پیش رو داشتند. برای تجار و بازرگانان ایرانی که در فاصلهء اندکی از جمهوری‌های آسیای‌ مرکزی و قفقاز قرار دارند،استفاده از این فرصت طلایی ضرورت داشت.با این وجود اکنون موقعیت آنها در بازارهای منطقه تضعیف شده است. خبرنگار نشریه«بررسی‌های بازرگانی»در گفت‌وگو با خانم ماندانا فاضل،عضو هیأت علمی-پژوهشی مؤسسهء مطالعات و پژوهش‌های‌ بازرگانی،وضعیت مبادلات تجاری ایران با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز،نحوهء فعالیت تجار و سرمایه‌گذاران در این بازارها،موانع توسعه‌ صادرات به بازارهای مذکور و...جویا شد. ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانیم‌

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.