Skip to main content
فهرست مقالات

سیمای اقتصادی آسیای مرکزی و قفقاز

فروردین 1377 - شماره 128 (6 صفحه - از 60 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : قفقاز ،آسیای مرکزی ،قزاقستان ،کشورهای آسیای مرکزی ،ازبکستان ،جمهوری‌های آسیای مرکزی ،تولیدات صنعتی ،دلار ،درصد کاهش تولیدات صنعتی ،میزان رشد تولیدات صنعتی ،دلار سرمایه‌گذاری خارجی ،رشد تولیدات صنعتی ،جمهوری‌های ،رشد اقتصادی ،رشد تولیدات ،تولید ناخالص داخلی ،اقتصاد قزاقستان ،سیمای اقتصادی ،قفقاز مبادلات تجاری ،سرمایه‌گذاران خارجی ،کشورهای مشترک‌المنافع ،ارزش مبادلات تجاری خارجی ،سرمایه‌گذاری خارجی ،وضعیت اقتصادی ،اقتصاد ازبکستان ،مبادلات تجاری ،میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های ،ازبکستان در سال ،قزاقستان در سال ،بازار ازبکستان

نخستین گام برای انتخاب بازار و بازاریابی خارجی،داشتن تصویری‌ روشن از وضعیت اقتصادی و زندگی مردم کشورهای موردنظر برای‌ فعالیت تجاری است. با وجود روابط دیرینهء تجاری ایران با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز، بیش از هفت دهه حکومت سوسیالیستی شوروی سابق سبب شده است که‌ شناخت مردم دیگر جهان از این جمهوری‌ها و زندگی اقتصادی آنها تا حدودی‌ کاهش پیدا کند.از آن گذشته خصوصیات اقتصاد این جماهیر در دوران گذار از نظام سوسیالیستی به بازار باز،خود جای تحقیق و مطالعه دارد.در همین‌ حال تجار و بازرگانانی که امروز می‌خواهند با جمهوری‌های آسیای مرکزی و قفقاز مبادلات تجاری برقرار سازند،محصولات جدیدی برای عرضه در این‌ بازارها در اختیار دارند که هفتاد سال پیش در دسترسشان نبود.با این‌ وصف موضوع بازاریابی تجاری اکنون تفاوت‌های بسیاری با دوران پیش از کمونیسم در شوروی سابق دارد. شناخت وضعیت اقتصادی آسیای مرکزی و قفقاز و داشتن تصویری‌ روشن از آن و نیز نیازمندی‌های کنونی این بازار،نخستین و مهم‌ترین گام‌ برای داشتن روابط اقتصادی-تجاری گسترده و پایدار با این ممالک است. در این گزارش تلاش داریم به اختصار سیمای اقتصادی کشورهای‌ آسیای مرکزی و قفقاز را به تصویر بکشیم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.