Skip to main content
فهرست مقالات

شیوه های حمایت از تولید و تولید کننده

تیر 1377 - شماره 131 (5 صفحه - از 94 تا 98)

کلید واژه های ماشینی : حمایت از تولید ،شیوه‌های حمایت از تولید ،واحدهای تولیدی ،قدرت رقابت واحد تولیدی ،حمایت از تولیدکننده ،تولیدی ،حمایت واقعی از تولید ،قدرت رقابت ،حمایت از صنایع ،بخش تولید ،شیوه‌های حمایت ،حمایت واقعی از بخش ،تولید ملی ،شیوه‌های حمایت واقعی ،مدیران بنگاه‌های اقتصادی ،بنگاه‌های اقتصادی ،بازارهای داخلی ،قیمت کالا ،واحدهای صنعتی ،نیازهای بخش تولید ،بنگاه‌های تولیدی ،حمایت واقعی ،رشد تولید ،تولید و تولیدکننده ،فعالیت‌های اقتصادی ،سود ناشی از فعالیت ،نیازهای ارزی ،منابع ارزی ،داخلی ،کارشناسان اقتصادی

حمایت و پشتیبانی از بخش تولید به شیوه‌های گوناگونی‌ صورت می‌گیرد تا صنایع نوپا بتوانند به کار و فعالیت خود ادامه‌ دهند و به تدریج بر قدرت رقابت آنها افزوده شود. به عقیدهء کارشناسان اقتصادی،حمایت از صنایع نوپا در یک‌ دروهء کوتاه‌مدت(حد اکثر پنج سال)باید استمرار پیدا کند و پس از آن‌ قابلیت‌های مدیریت می‌بایست قدرت رقابت واحد تولیدی را تضمین‌ کند.در ایران حمایت از صنایع گاه به دوره‌ای سی تا چهل سال‌ می‌کشد و هنوز صنعت قادر به رقابت با تولیدات مشابه خارجی‌ نیست و این‌گونه حمایت از هر صنعتی پذیرفته نیست و نشان از فقدان قدرت مدیریت و اتلاف منابع اقتصادی دارد. به منظور حمایت از تولیدکننده،ضرورت دارد الگویی خاص‌ طراحی و برنامه‌ریزی شود تا در یک بازار رقابتی،حق مصرف‌کننده‌ نیز ضایع نگردد. در این گزارش تلاش می‌شود شیوه‌های حمایت واقعی از تولید و تولیدکننده مورد ارزیابی قرار گیرد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.