Skip to main content
فهرست مقالات

سخن نخست

ISC (2 صفحه - از 2 تا 3)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، رشد صادرات غیر نفتی، نظام جامع اطلاع‌رسانی بازرگانی، ایجاد نظام جامع اطلاع‌رسانی بازرگانی، بازرگانی، ایجاد نظام جامع اطلاع‌رسانی، نفع رشد صادرات غیر نفتی، تجاری، تجارت، شبکه جامع اطلاع‌رسانی تجاری

خلاصه ماشینی: "در تبصره 26 قانون دومین برنامۀ پنج سالۀ توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور،این ضرورت که ایران اسلامی به یک نظام جامع اطلاع‌رسانی بازرگانی نیازمند است تا بتواند از فرصت‌های تجاری به نفع رشد صادرات غیر نفتی بهره بگیرد، لحاظ شده است. با ایجاد نظام جامع اطلاع‌رسانی،امکان صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای بازرگانان فراهم می‌شود،زیرا آنها با اتصال به شبکه جامع اطلاع‌رسانی تجاری متصل به شبکه‌های تجاری جهانی قادر خواهند بود اطلاعات مورد نیاز و فرصت‌های تجاری را به‌خوبی به‌دست آورند و شناسایی کنند. با این وصف وزارت بازرگانی و مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی می‌بایست تلاش وافری را برای ایجاد نظام جامع اطلاع‌رسانی تجاری تا پایان برنامۀ دوم به کار بندند،تا بتوانند نقش و وظیفه‌ای را که در توسعه تجارت خارجی و افزایش سهم ایران در بازار جهانی به عهده دارند،به‌خوبی ایفا نمایند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.