Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی و تدوین نظام اطلاع رسانی بازرگانی نیازمند یک نهضت عمومی در اقتصاد کشور است

مصاحبه شونده: ؛

مرداد 1377 - شماره 132 (4 صفحه - از 40 تا 43)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات بازرگانی ،اطلاع‌رسانی بازرگانی کشور ،اقتصاد کشور ،نهضت عمومی در اقتصاد ،بازرگانی کشور ،روزنامه‌های اقتصادی ،جهان اقتصاد ،روزنامهء ،اطلاعات بازرگانی کشور ،اطلاع‌رسانی تجاری ،مدیر بازرگانی ،رپرتاژ آگهی ،مدیران اقتصادی ،نشریات اقتصادی ،اقتصادی کشور ،پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ،نیاز مخاطبین ،اطلاعات اقتصادی ،انتشار اطلاعات ،تأمین نمایند ،قرار دهند ،قرار گیرد ،بازرگانان ،نظام اطلاع‌رسانی بازرگانی ،اطلاع‌رسانی بازرگانی ،روزنامهء جهان اقتصاد ،نظام جامع اطلاع‌رسانی بازرگانی ،نشریات تخصصی اقتصادی ،نظام اطلاع‌رسانی ،نظام جامع اطلاع‌رسانی

در سال‌های اخیر که نقش تجارت در توسعهء اقتصادی پایدار جوامع بیش از پیش روشن شده است،موضوع اطلاع‌رسانی‌ بازرگانی نیز در سطح ملی و بین الملی از جایگاه و اهمیت ویژه خود برخوردار گردیده است.از سوی دیگر پیشرفت‌های علوم و فن‌آوری نیز به‌ویژه در بخش‌های ارتباطات راه دور و رایانه‌ها، زمینهء لازم را برای به‌کارگیری ابزارهای نوین در امر اطلاع‌رسانی‌ دقیق،سریع و شفاف فراهم آورده است.با استفاده از این‌ دستاوردهای علمی و فنی،کارآیین بخش تجاری نیز افزایش یافته‌ است و اطلاعات بازرگانی در اسرع وقت در سطح بین المللی مبادله‌ می‌گردند. در کشورهای در حال توسعه نظیر ایران،هنوز پایگاه‌های‌ اطلاع‌رسانی تجاری سریع،دقیق و به‌هنگام یا تشکیل نشده‌اند و یا جایگاه خود را در میان دست‌اندرکاران تجارت بازنکرده‌اند.در نتیجه نشریات به‌ویژه نشریات تخصصی اقتصادی-بازرگانی تا حدود زیادی نقش اطلاع‌رسانی را ایفا می‌کنند.هرچند که آنها نیز کمابیش با معضلات و ضعف‌هایی روبه‌رو می‌باشند. خبرنگار نشریهء«بررسی‌های‌ بازرگانی»در گفت‌وگو با آقای سعید تقی‌پور صاحب امتیاز روزنامهء جهان‌ اقتصاد،مباحثی مانند ضرورت‌های‌ اطلاع‌رسانی بازرگانی و تدوین طرح‌ جامع اطلاعات بازرگانی،نقش و جایگاه‌ نشریات تخصصی اقتصادی در ارایهء اطلاعات تجاری و...مطرح نمود. ماحصل این گفت‌وگو را باهم می‌خوانیم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.