Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاعات بازرگانی همچون آب روانی است که پیوسته باید تازه باشد

مصاحبه شونده: ؛

مرداد 1377 - شماره 132 (6 صفحه - از 44 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : بازرگانان ،شبکهء آگاه‌گر بازرگانی ،نظام جامع اطلاع‌رسانی بازرگانی ،شبکه آگاه‌گر بازرگانی ،آگاه‌گر بازرگانی ،اطلاع‌رسانی بازرگانی ،شبکهء آگاه‌گر ،جامع اطلاع‌رسانی بازرگانی ،وزارت بازرگانی ،اطلاعات بازرگانی ،بازرگانی خارجی ،ایجاد نظام جامع اطلاع‌رسانی ،نظام جامع ،شبکهء اطلاع‌رسانی بازرگانی ،آگاه‌گر ،بخش بازرگانی خارجی ،نقطهء تجاری ایران ،بخش بازرگانی ،تجار ،شبکهء اطلاع‌رسانی ،ایجاد شبکهء اطلاع‌رسانی ،نقطهء تجاری ،تجار خارجی ،مراکز اطلاع‌رسانی ،طریق شبکهء جهانی ،اختیار بازرگانان ،مؤسسهء مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ،تجار و بازرگانان ،تجاری ایران ،شبکه قرار دهند

ایجاد یک نظام جامع و مطمئن اطلاع‌رسانی بازرگانی با توجه به‌ روند رو به گسترش تجارت الکترونیکی در جهان و رقابت فشرده در عرصهء بین المللی،از ضروریات بخش بازرگانی خارجی کشور می‌باشد. با رقابت فشرده جهانی و آزادسازی تجارت جهانی،دیگر نمی‌توان فقط با اتکا به تجربه‌های گذشته در بخش بازرگانی خارجی‌ وارد شد و به توفیق دست یافت.امروزه اطلاعات پایه اساس هر حرکت اقتصادی-تجاری است که می‌تواند توفیق در این عرصه را به ارمغان آورد. در قالب دومین برنامهء پنج ساله توسعهء اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور با توجه به موارد فوق،پیش‌بینی ایجاد یک نظام جامع‌ اطلاع‌رسانی بازرگانی صورت گرفت و وظیفهء راه‌اندازی آن به‌ وزارت بازرگانی محول شد.تاکنون اقداماتی در زمینهء ایجاد نظام‌ جامع اطلاع‌رسانی بازرگانی انجام شده،انتظار می‌رود که تا پایان‌ برنامهء دوم،شبکهء جامع اطلاع‌رسانی بازرگانی به نحو اکمل در اختیار بازرگانان،کارشناسان و تصمیم‌گیرندگان عرصهء اقتصاد و تجارت‌ قرار گیرد. در مورد فعالیت‌های انجام شده در این راستا،خبرنگار نشریه«بررسی‌های‌ بازرگانی»با آقای مهندس محمود رضا اتفاقیان مدیر عامل شرکت راهبر گفت‌وگویی دارد که باهم می‌خوانیم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.