Skip to main content
فهرست مقالات

با مدیریت هوشمند و مشارکت مردمی می توان بازرگانی را در بستر بهینه استوار ساخت

مصاحبه شونده: ؛

شهریور 1377 - شماره 133 (6 صفحه - از 54 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : بازرگانان ،بازرگانی داخلی و خارجی ،بازرگانی خارجی ،تنگناهای رشد و توسعهء بازرگانی ،رشد و توسعهء بازرگانی ،توسعهء بازرگانی داخلی ،صادرات غیرنفتی ،توسعهء اقتصادی ،توسعهء بازرگانی خارجی ،سیاست‌های رشد و توسعهء بازرگانی ،توسعهء بازرگانی ،ساختار بازرگانی داخلی ،غیرنفتی ،رشد و توسعه ،نظام و ساختار بازرگانی ،داخلی ،امور بازرگانی داخلی ،ساختار بازرگانی کشور ،سیاست‌های بازرگانی ،مدیریت بازرگانی ،ارشاد کارگزاران بازرگانی داخلی ،مدیریت بازرگانی داخلی ،موانع و تنگناهای رشد ،فعالیت‌های بازرگانی داخلی ،بستر بهینه ،هدایت بازرگانی داخلی ،درون نظام و ساختار بازرگانی ،فعالیت‌های بازرگانی ،بازارهای داخلی ،کارگزاران بازرگانی

دستیابی به توسعهء اقتصادی-اجتماعی در دنیای امروز بدون‌ داشتن اقتصادی قدرتمند و کارآ میسر نمی‌گردد.اقتصادی که‌ بتواند با عرضهء تولیدات نرم‌افزاری،سخت‌افزاری خود،سهم مؤثر خود را در اقتصاد و تجارت جهانی به منصه ظهور گذارد. متأسفانه در سال‌های اخیر با وجود سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های وسیعی که در بخش‌های مختلف اقتصادی با هدف‌ جایگاه بازرگانی خارجی به‌ویژه در زمینهء صادرات غیرنفتی تا حدودی نادیده گرفته شده است.در همین حال با کاهش‌ درآمدهای نفتی بار دیگر ضرورت قطع وابستگی به ارز حاصل از فروش نفت و اتکا به صادرات غیرنفتی برای تأمین نیازهای ارزی‌ در اقتصاد ایران هویدا شده است. کارشناسان برای رهایی از وابستگی اقتصاد کشور به نفت،تعیین‌ سیاست‌ها و راهبردهای تجاری مؤثر در رشد صادرات غیرنفتی را مورد تأکید قرار می‌دهند. خبرنگار نشریهء«بررسی‌های‌ بازرگانی»در گفت‌وگو با دکتر سیف الله‌ سیف اللهی،«رییس پژوهشکدهء جامعه‌پژوهی و برنامه‌ریزی‌ المیزان»موانع رشد و توسعهء بازرگانی خارجی و راهبردها و سیاست‌های بازرگانی مؤثر در این‌ امر را به بحث گذارد. ماحصل این گفت‌وگو را باهم‌ می‌خوانیم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.