Skip to main content
فهرست مقالات

نقش عوامل فرهنگی در فعالیت های تجاری

ISC (4 صفحه - از 66 تا 69)

کلید واژه های ماشینی : فرهنگ، تجاری، زبان، تجارت، آمریکایی‌ها، طرق یادگیری فرهنگ، آشنایی، آموزش، تجارت بین‌الملل، فرهنگ فردگرا افراد انرژی کاری

خلاصه ماشینی: "طبق تحقیقات انجام‌شده توسط هیز (Hays 1974) و تانگ (Tung 1981) اغلب شکست‌های تجاری برون‌مرزی به دلیل ناآشنایی تجار به طرز فکر و رفتار (فرهنگ)طرف معامله خود می‌باشد نه بعلت ناتوانی‌های فنی و حرفه‌ای و یا کیفیت کالاها،این تجار به غلط فرض می‌کنند و روش‌های موفق تجارت داخلی همزمان در خارج از کشور نیز می‌توانند موفق باشند. -طرق یادگیری فرهنگ -موارد عمومی درمورد فرهنگ -تغییرات فرهنگی -موانع انتقال فرهنگ‌ها -فرهنگ و زبان -ارتباطات غیرمحاوره‌ای -مقایسه ارزش‌های فرهنگی مذاکرات بین فرهنگ‌ها -شوک‌های فرهنگی -مدیریت و فرهنگ -فرهنگ و صنعت توریسم -بازاریابی و آینده تجارت بین الملل فرهنگی تعاریفی از فرهنگ امروزه وقتی کلمه«بافرهنگ»به گوش می‌رسد اغلب این کلمه را با واژه‌هایی مانند آشنایی با آثار هنری،ادبیات،فلسفه و نحوۀ رفتار و یا غیره مربوط می‌سازند. دانز (Downs 1871) فرهنگ را چنین تعریف می‌کند«فرهنگ یک روش فکری است که انسان را در رابطه خود با افراد دیگر و با محیط خود راهنمایی *-ادامه این گزارش که در شمارۀ آینده نشریه منعکس خواهد شد، چکیدۀ مباحث مطروحه در کارگاهی آموزشی تحت همین عنوان می‌باشد که در تاریخ 77/3/17 توسط دکتر رضا رهگذر استاد دانشگاه ویسکانسین،در مؤسسۀ مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزار شد. برای مثال در یک جامعه طرق درمان سردرد ممکن است به صورت سنتی بوده و با جامعه دیگر فرق کند(از طریق طب فشاری یا سوزنی) همچنین نوع خوراک و اثرات آن از نظر بیولوژی انسان به فرهنگ افراد بستگی دارد. قبول این امر که هر فرهنگی از یک سلسله رفتارهای منطقی تشکیل شده و مسایل هر فرهنگ می‌باید از نقطه‌نظر آن فرهنگ مورد بررسی قرار گیرد و همچنین پذیرفتن اینکه ویژگی‌های فرهنگ‌ها تا اندازه‌ای به هم مربوط می‌باشند کمک بزرگی به روابط بین افراد در تجارت بین الملل خواهد نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.