Skip to main content
فهرست مقالات

سخن نخست

ISC (3 صفحه - از 2 تا 4)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، صنایع، اقتصادی، رشد صادرات، مزیت‌های نسبی صادرات صنعتی، رشد صادرات محصولات صنعتی، اقتصاد ملی، ایجاد توان عرضه محصولات صنعتی، توان صادرات صنعتی کشور، مزیت‌های نسبی ایستا

خلاصه ماشینی:

"با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در زمینۀ ایجاد ظرفیت‌های تولید صنعتی در کشور در سال‌های اخیر انجام شده و سرمایه‌گذاری‌هایی که در آینده می‌باید صورت پذیرد،ضرورت دارد که در طرح‌های سرمایه‌گذاری نخستین هدف،دستیابی به محصول قابل عرضه در بازارهای فرامرزی قلمداد شود. لذا مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی در نخستین اقدام می‌بایست حرکت به سوی بازارهای جهانی جهت عرضه ما زاد تولیدات صنعتی داخلی را در برنامۀ کار خود قرار دهند و در کنار آن در طرح‌های سرمایه‌گذاری آینده باید دقت بیشتری مبذول گردد تا تولیداتی با هدف عرضه به بازارهای خارجی و دارای توان رقابت در این بازارها به دست آید. توسعۀ صادرات صنعتی با فاصلۀ میان صنعت و مراکز علمی داخلی و خارجی می‌بایست راه خود را برای دستیابی به دانش و فن‌آوری روز و به‌کارگیری آن در فرآیند تولید باز کنند و از این طریق بتوانند محصولاتی قابل رقابت در بازارهای جهانی تولید و از مزیت‌های نسبی موجود و قابل خلق بهره گیرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.