Skip to main content
فهرست مقالات

نقش عوامل فرهنگی در فعالیت های تجاری (2)

ISC (4 صفحه - از 68 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : فرهنگ، مذاکره، مدیران، آمریکا، سفر، ژاپنی، کارگران، ویژگی‌های فرهنگ طرف مذاکره، مدیریت، کارگران آمریکایی شرکت‌های ژاپنی

خلاصه ماشینی:

"نقش عوامل فرهنگی در فعالیت‌های تجاری 2 (قسمت آخر) مذاکرات بین فرهنگ‌های مختلف Negotiation وقتی فردی در داخل فرهنگ خود با افراد دیگر وارد مذاکره می‌شود اغلب ویژگی‌های فرهنگی مشترک ناخودآگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی هنگامی که مذاکره با افرادی با فرهنگ‌های مختلف صورت می‌پذیرد دیگر ویژگی‌های فرهنگ خودی به راحتی استفاده نگردیده و شخص می‌باید توجه فراوانی به ویژگی‌های فرهنگ طرف مذاکره خود بنماید. این سفر به جز مشکلات سفر،مشکلات فرهنگی نیز همراه خواهد داشت که می‌باید برای این شخص آمادگی و شناخت کافی وجود داشته باشد. در چنین کشورهایی معمولا شرکت‌ها برنامه‌ای برای آموزش مجدد کارگران از کار بیکار شده خود ندارند و این افراد خود مسؤولیت آموزش مجدد و پیدا کردن شغل جدید را به عهده دارند. مدیران حد اکثر سعی خود را می‌کنند تا برای افراد ما زاد و اخراجی، در شرکت‌های دیگر کار جدید پیدا نمایند. شرکت‌ها می‌بایستی در انتخاب این افراد به علت مسایلی مانند اختلاف فرهنگی نتوانند مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهند زیان‌های غیرقابل جبرانی برای شرکت مادر ایجاد خواهند نمود. یک مدیر خوب با توجه به ویژگی‌های فرهنگ افراد تحت مدیریت خود می‌تواند بازدهی کاری را بالا برده و با احترام به آداب و رسوم کارگران خود علاقه آنها را به محیط کار و شرکت بیفزاید. به همین منظور در فعالیت‌های مانند بانکدار،رستوران، صنعت توریسم(گردشگری)و غیره مدیران این فعالیت‌ها می‌باید به افراد تحت مدیریت خود آموزش‌های فرهنگی کافی بدهند. برای مثال در آلمان افراد بیشتر علاقمند هستند تا اطلاعات دقیق علمی درباره کالاهایی که خریداری می‌کنند به دست آورند،در صورتی که در آمریکا اغلب ظاهر محصول و نوع یا جدید بودن آن باعث فروش می‌گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.