Skip to main content
فهرست مقالات

استفاده از تجربه شرکت های خارجی از عوامل مؤثر در صادرات غیر نفتی است

مصاحبه شونده:

ISC (2 صفحه - از 64 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : صادرات، صادرات غیرنفتی، صادرکننده رزین‌های صنعتی کشور، صادرکنندگان، گسترش صادرات غیرنفتی، ارز، نرخ تولیدات رزین‌های صنعتی ایران، صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی، صادرکننده نمونه، صادرات رزین‌های صنعتی

تلاش برای گسترش صادرات غیرنفتی،یگانه طریق خروج اقتصاد کشور از رکود،جلوگیری از افزایش بیکاری و مبارزه با تورم و کمبود درآمدهای ارزی‌ است.در این راستا ایجاد عزم ملی برای رشد صادرات و حمایت از صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی،از اهم وظایف بخش دولتی محسوب می‌شود. به منظور گسترش فرهنگ صادراتی در جامعه و تشویق صادرکنندگان به‌ افزایش فعالیت‌های بازاریابی برون‌مرزی،در روز ملی صادرات، صادرکنندگان نمونه در یک سال اخیر گزینش و معرفی شدند. نشریه«بررسی‌های بازرگانی»به منظور قدردانی از تلاش‌های ارزشمند صادرکنندگان و نیز استفاده از تجربیات خبرگان این قشر،با آقای منوچهر کیانی عضو هیأت‌مدیره شرکت شیمی رزین،صادرکننده نمونه درصدور رزین‌های صنعتی گفت‌وگویی دارد که باهم می‌خوانیم. این شرکت که نخستین صادرکننده رزین‌های صنعتی کشور می‌باشد،به‌ لحاظ تألیفات تحقیقاتی و مدیریت صحیح در تولید و صادرات،صادرکننده‌ نمونه شناخته شد و از رییس جمهوری لوح تقدیر دریافت کرد.

خلاصه ماشینی:

"البته پرداخت یارانه سودمند به صادرکنندگان و حذف یارانه‌های زیان‌بخش از کالاهای صادراتی،تشویق جامعه به صرفه‌جویی در مصرف و اعمال سیاست ریاضت‌کشانه اقتصادی در کنترل مصرف داخلی با کاهش واردات و تشویق صادرات، گسترش خصوصی‌سازی ازطریق ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاری و فروش واحدهای دولتی به مردم و سرمایه‌گذاران خارجی با قیمت‌هایی که انگیزه ایجاد کند و نیز جلب سرمایه‌گذاری خارجی و رفع محدودیت برای سرمایه‌گذاران بیگانه و اجازه سرمایه‌گذاری مستقیم(100 درصد)به آنها، نیز از مواردی است که می‌تواند در رشد تولید و صادرات غیرنفتی کارساز باشد. *به‌نظر شما مشکلات عمده‌ای که درحال حاضر مانع از رشد صادرات غیرنفتی می‌شوند،کدامند؟ *مشکلات عدیده موجود در امور بانکی و تطابق نداشتن نحوه عمل بانک‌های ایرانی با بانک‌های بین المللی،بالابردن نرخ سود اعتبارات بانکی برای صادرات کالاهای صنعتی و تطابق نداشتن آن با نرخ‌های بهره در بازارهای جهانی،فقدان استفاده از اعتبارات(کشورهای همسایه در حاشیۀ جنوبی خلیج فارس مواداولیه مورد نیازشان را 4 تا 6 ماهه خرید می‌کنند،اما این امر برای شرکت‌های ایرانی میسر نمی‌باشد)،فقدان تشویق صادرکنندگان و مشکلات آنها برای ارسال نمونه کالا به خارج از کشور و حضورشان در نمایشگاه‌های تخصصی بین المللی که در خارج از کشور برگزار می‌شوند،قابل ذکر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.