Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی صادراتی (1) (آشنایی با ادبیات بازرگانی)

مترجم:

ISC (4 صفحه - از 79 تا 82)

کلید واژه های ماشینی : صادراتی ،تجارت ،اقتصادی ،تجارت بین‌الملل ،تولید ،تجارت خارجی ،بازاریابی صادراتی ،ارز ،تراکم ،نفت ،تجارت خارجی و اقتصاد ملی ،فنی ،رشد ،سرمایه ،کاهش میزان رشد اقتصاد جهانی ،تجاری ،سازمان کشورهای صادرکننده نفت ،مبادلۀ ،سازمان‌های ،توسعۀ ،نیروی‌کار ،تجارت بین‌المللی بر اقتصاد ملت‌های ،صنعتی ،نظام ،اقتصاد جهانی ،صادرات کالاهایی ،تجارت خارجی و بازاریابی بین‌المللی ،ملت‌ها ،رشد اقتصادی ،تجارت خارجی در کشور صادرکننده

خلاصه ماشینی:

"آشنایی با ادبیات بازرگانی بازاریابی صادراتی1 (قسمت اول) *مترجم:ماندانا فاضل تجارت خارجی و اقتصاد ملی فرق نمی‌کند چه کشوری را درنظر گیرید،کشوری نخواهید یافت که از نظر اقتصادی کاملا خودکفا باشد. باید تأکید کرد که نمی‌توان از کشوری که تنها بر صادرات موادخام تکیه می‌کند و مواد ساخته شده و صنعتی وارد می‌کند و خود را از پیشرفت‌های فنی دور نگه داشته است،انتظار توسعۀ اقتصادی عمده‌ای را داشت. این مشکلات عبارتند از نظام شناور ارزی، تراکم بدهی کشورهای غیرتولیدکننده نفت،کاهش میزان رشد اقتصاد جهانی و ظهور حمایتگرایی. سقوط اقتصادی هر کشور بدهکار می‌تواند تأثیر منفی در اقتصاد کشورهای بستانکار بگذارد که این امر خود موجب ایجاد ترس دیگری در سطح بین المللی می‌گردد. کاهش رشد اقتصادی در کشورهای پیشرفته بعد از بحران نفتی،کشورهای اروپای غربی دوره‌ای همراه با رشد اقتصادی کم، (1)- Bretton Woods (2)- International Monetary Fund (3)- International Bank for Reconstruction and Development (4)- General agreement on Tariff and Trade نمودار 1-1:تحول نظریه‌های اقتصادی در مورد تجارت بین الملل (به تصویر صفحه مراجعه شود) افزایش قیمت‌ها و میزان بالای بیکاری را تجربه کردند. این تفکر براساس نظریه ارزش نیروی‌کار قرار دارد که گمان می‌دارد ارزش کالا یا خدمت تنها توسط ساعات کار به‌کار رفته برای تولید آن تعیین می‌شود. در تجارت بین الملل سایر عوامل نظیر منابع طبیعی،کیفیت نیروی‌کار و سطح فن‌آوری برای تعیین مزیت‌های نسبی به‌کار گرفته می‌شود. 2)سایر سازمان‌های درگیر در تجارت خارجی مراکز تجاری:(یک ادارۀ توسعۀ بازرگانی که توسط بعضی از دولت‌ها حمایت می‌شود)این مراکز،اطلاعات لازم در مورد تجارت نظیر مشتریان بالقوه،آمارهای بازار،روند قیمت‌ها و غیره را فراهم می‌آورند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.