Skip to main content
فهرست مقالات

کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (معرفی تشکل های اداری)

(2 صفحه - از 57 تا 58)

عضویت در تشکل‌های تجاری،دسترسی به موقعیت‌های خاص اقتصادی‌ -تجاری،اطلاعات مورد نیاز توسعهء کسب و کار در عرصهء بین المللی،برقراری‌ ارتباطات تجاری خارجی و در پاره‌ای موارد کمک به حل اختلافات بازرگانی، میسر می‌سازد.این امتیازات در عرصه رقابت بین المللی،مزایایی به شمار می‌رود که صرف‌نظر کردن از آنها به بهای از دست دادن برخی موقعیت‌های‌ اقتصادی تمام می‌شود. در بازرگانی نوین،تجار و بازرگانان برای حفظ موقعیت تجاری خود در عرصهء بین المللی از هیچ تشکل تجاری خود را دور نمی‌سازند تا بتوانند منافع‌ اقتصادی خود را به حد اکثر برسانند. آشنایی با تشکل‌های تجاری به‌ویژه برای نسل جدید بازرگانان ایرانی که در نظر دارند با استفاده از شیوه‌های نوین تجارت،قدرت رقابت خود را در بازارهای داخلی و خارجی تقویت کنند،ضروری است.به همین جهت در این‌ شماره نشریه«بررسی‌های بازرگانی»به معرفی کمیتهء ایرانی اتاق بازرگانی‌ بین المللی و تشکیلات آن می‌پردازیم.

خلاصه ماشینی:

"کمیتۀ ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی نیز مؤسسۀ مستقلی است که در زمینه‌های زیر فعالیت می‌کند: 1-ایجاد ارتباط بین اتاق بازرگانی بین المللی و اعضای ایرانی آن 2-دریافت اطلاعات از اتاق بازرگانی بین المللی و انتقال آن به اعضاء برحسب نیاز آنها 3-تدوین نظرات اعضا در کمیسیون‌های تخصصی و ارایۀ آن به اتاق بازرگانی بین المللی 4-ارایه خدمات مشورتی فنی به اعضاء 5-انجام خدمات انتشاراتی و آموزشی 6-انتخاب مواضع جهت حفظ منافع کشور در زمینۀ مسایل بازرگانی- اقتصادی در سطح بین المللی و ایجاد امکانات برای تحقق این مواضع 7-بررسی مقررات داخلی که به بازرگانی بین المللی مربوط می‌شود و اظهارنظر کارشناسی نسبت به آنها تشکیلات کمیتۀ ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی کمیتۀ ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی دارای ارکان زیر است: 1-مجمع عمومی:مجمع عمومی کمیته ایرانی متشکل از کلیه اعضای کمیته است که به صورت عادی و فوق العاده تشکیل می‌شود و بالاترین مرجع تصمیم‌گیری کمیتۀ ایرانی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.