Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی صادراتی (3) (آشنایی با ادبیات بازرگانی)

مترجم:

ISC (4 صفحه - از 60 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : بازار، بازار صادراتی، بازاریابی صادراتی، بازاریابی، درک بازار صادراتی، اقتصادی، رقابت، فروش، مصرف، فعالیت‌های بازاریابی

خلاصه ماشینی:

"بازار صادراتی برحسب واحدهای کالا و خدمات -یک مؤسسه در ابتدا باید بررسی کند که کجا می‌خواهد کالاها و خدماتش را به فروش رساند. تحقیقی در مورد بازار و مشتری باید صورت گیرد تا مشخص شود چرا کالاها و خدمات به فروش نمی‌روند. -اگر تحقیقات نشان دهد که کالا فقط محتاج تغییرات اندک است،مسأله‌ای نیست،اما اگر کالاها یا خدمات ذاتا نامناسب باشند،مؤسسه باید یا آن بازار را رها کند یا محصول یا خدمتی جدید پدید آورد که مناسب تقاضای آن بازار باشد. اصولا دو روش برای درک بازار وجود دارد: الف)به هر کشور به عنوان یک واحد بازار نگاه و بررسی شود. در کشوری که قیمت کالاها پایین است، استاندارد مصرف واقعی بالاست،حتی اگر سطح درآمد به نسبت پایین باشد،به هنگام بررسی سطوح درآمد کشورهای مختلف باید احتیاط کرد،زیرا که مقایسه‌ای درست و مناسب کاملا مشکل می‌باشد. در بعضی از کشورها قبول خطرات فعالیت‌های تجاری و مبارزه با آنها شیوه‌ای از زندگی است که به‌طور گسترده‌ای مورد قبول افراد است،در حالی که در کشورهایی دیگر چنین شیوه‌ای مورد قبول نیست و فعالانه با آنها مخالفت می‌شود. حتی اگر تفاوت‌های فاحش بین قوانین تجاری کشورهای مختلف وجود داشته باشد،بسیار بعید خواهد بود که کشوری مجبور شود از حقوق و قدرت ملی خود در زمینۀ اجرای قوانین دست بکشد. چگونه رقابت در بازار را در نظر گیریم؟ 1-بررسی محصولات و خدمات قابل رقابت -وقتی صادرات کالاها یا خدماتی مدنظر است،چه آنها که قبلا در بازار وجود داشته باشند و چه جدید باشند، لازم است که ماهیت رقابتی که این کالاها یا خدمات با آن روبه‌رو می‌گردند، شناخته شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.