Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاعات به هنگام و قابل دسترس در نظام بازرگانی امری زیربنایی است

ISC (2 صفحه - از 70 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، نظام بازرگانی امری زیربنایی، بازرگانی، اطلاعات به‌هنگام، جهت توسعۀ صادرات غیرنفتی کشور، صادرات غیرنفتی، دسترس در نظام بازرگانی، اطلاع‌رسانی، نظام اطلاعاتی، اقتصادی، نظام کارآمد اطلاع‌رسانی برخوردار، برنامۀ دوم توسعه، قابل دسترس، برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی وزارت بازرگانی، نفت، اطلاعات نام‌گرفته و اطلاعات، توسعه، کارآمدی، نظام اطلاع‌رسانی، شبکۀ متمرکز اطلاع‌رسانی تجاری، دولت، کارآمدی و توسعه بخش بازرگانی، قانون برنامۀ دوم، سیستم اطلاع‌رسانی، نظام اطلاع‌رسانی کشور، عدالت اجتماعی در بخش بازرگانی، تجارت بین‌المللی، اصلاح نظام اطلاع‌رسانی، بخش بازرگانی، شبکه‌های بازرگانی بین‌المللی

خلاصه ماشینی: "آقای شریعتمداری وزیر بازرگانی در جلسه‌ای که به منظور ارایۀ گزارش عملکرد تبصره 26 قانون برنامۀ دوم توسعه در مؤسسۀ مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزار شد،با بیان این مطلب گفت:اطلاعات و اطلاع‌رسانی در دنیای امروز چنان ضرورت یافته است که نظام بازرگانی ما بدون ساماندهی کارآمد اطلاعات نمی‌تواند قدم بردارد. وزیر بازرگانی با اشاره به این که در سال‌های اخیر کوشش‌شده است تا به لحاظ ساختاری در نظام بازرگانی با سیاست‌هایی همچون مقررات‌زدایی و ساده کردن قوانین،اصلاحاتی انجام پذیرد،گفت:تجارت خارجی ما حرکت در تاریکی است و در کنار پرتگاه‌های بلند تجارت بین المللی، امکان سقوط و شکست دور از تصور نیست،چرا که اطلاع‌رسانی ما نظامی کارآمد برای صادرات و واردات نبوده و هنوز در ذهن برخی مسؤولان کشور، نظام انفورماتیک‌یک امر لوکس و غیرضروری تلقی می‌شود. «تبصره 26 قانون برنامۀ دوم چنین می‌گوید:دولت موظف است طی دو سال اول برنامه،شبکۀ متمرکز اطلاع‌رسانی تجاری بین المللی و داخلی کشور را از طریق وزارت بازرگانی طراحی و اجرا نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.