Skip to main content
فهرست مقالات

محیط تحصیلی و تأثیر آن در شخصیت کودکان

نویسنده:

(5 صفحه - از 7 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : کودک ،محیط ،مربی ،مدرسه ،شخصیت کودکان ،محیط خانوادگی ،اجتماعی ،خانواده ،محیط تحصیلی بوسیله مربی سبب ،اختلاف محیطهای خانوادگی ،اختلافات ساختمانی محیطهای تحصیلی ،ترتیب محیط تحصیلی بوسیله مربی ،معلم ،تاثیر محیطهای اجتماعی متفاوت ،رفتار ،اختلاف ،محیط تحصیلی و تأثیر ،همسالان ،میل ،محیط اخلاقی تحصیلی ،قدرت ،ساختمان فکری کودک ،زندگی ،کودکان دبستانی در کلاس ،ترتیب زندگی در محیط تحصیلی ،شاگرد مدرسه ،محیط خانوادگی اثر ،ورودش نسبت بآن وحشت احساس ،ساختمان اجتماعی محیط ،سبب

خلاصه ماشینی:

"اما هر یک از شاگردان کلاس که مورد محبت و نوازش‌ خاص قرار گیرد،و بخصوص آنکه خود را از داشتن‌ این امتیاز خوشحال نشان دهد مطرود افراد کلاس‌ خواهد شد شاگردان در کلاس خواهان عدالت‌ کامل هستند و این رفتارها را بیعدالتی تصور میکنند در این محیط کیفرهای هر نوع عملی که‌ برخوردی با وجدان جمعی داشته باشد فوری و قطعی‌ است مانند ملامت و تمسخر،تقلید و اطوار،ضربات‌ انتقام‌جویانه و غیره. کودک وقتی از خانواده بدبستان راه می‌یابد وارد محیط کاملا تازه و متفاوتی می‌شود در دبستان‌ هر شاگرد را مرتبا در میان یک عده از شاگردان دیگر قرار میدهند این امر در کلاس با بررسی نتایج کار با تحسین و تشویق و ترغیب،و گاهی با سرزنش، انجام میگیرد اقتضای سنی کودک در دبستان وقتی‌ است که در او میل برقابت،اکتشاف،پیشی‌جستن‌ از دیگران را بوجود میآورد پسران پیوسته در طلب‌ مبارزه،مقایسه فکری و بدنی خود با دیگران هستند و سعی میکنند که اگر از فلان رفیق خود جلوتر نیستند لااقل با او برابر باشند. میدانیم که شاگرد دبستانی لااقل تحت تاثیر دو نوع اخلاق قرار میگیرد: اخلاقی که بوسیله معلم تدریس و تحمیل‌ شده است و اخلاقی که بطور ضمنی بر محیط همسالان‌ حاکم است مثلا مربی،رونویسی و کپیه کردن از نوشته‌های دیگران را منع میکند ولی شاگردان در محیط خود،فردی را که کپیه‌کننده را«لو»میدهد، یا فردی را که اجازه نمیدهد از روی نوشته‌های‌ وی کپیه کنند طرد و تقبیح میکنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.