Skip to main content
فهرست مقالات

مدرسه نامرئی

نویسنده:

(4 صفحه - از 4 تا 7)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،مدرسهء نامرئی ،اطلاعات در مدرسهء نامرئی ،نوجوان ،شکل‌گیری اطلاعات در مدرسهء نامرئی ،مدرسه نامرئی ،اطلاعات در مدرسه ،جذابیت ،منابع اطلاعات در مدرسهء نامرئی ،تضاد ،اطلاعات در مدرسه نامرئی ،انتقال ،شکل‌گیری ،مدرسهء نامرئی نیروی لازم ،ویژگیهای اطلاعات در مدرسهء نامرئی ،لطیفه‌ها ،رفتاری ،پدر و مادر ،نشان دهندهء شکل‌گیری اطلاعاتی ،انتقال در مدرسهء نامرئی ،اطلاعات نیروی لازم ،محرمانه ،پنهان‌کاری ،واحد اطلاعاتی ،شایع شدن اطلاعات ،عوامل مؤثر در شکل‌گیری اطلاعات ،مستحیل شدن اطلاعات ،تضاد ورزی نیروی لازم ،شایع شدن ،از اطلاعات

خلاصه ماشینی:

"در یک مقایسهء ابتدایی بین سنین نوجوانی و سنین بزرگسالی، می‌توان به این نکته اشاره کرد که نوجوانی که در مرحلهء گسترش‌ دادن اطلاعات اجتماعی خود است و با دارا شدن ظرفیت بالای فکر می‌تواند بسیاری از مسایل را درک کند و به اطلاعات تازه‌ای دست‌ یابد،در مقایسه با یک فرد بزرگسال،که بسیاری از اطلاعات مورد نیاز اجتماعی خود را کسب کرده است،حرص و ولع بیشتری برای‌ دانستن مطالب و نیز انتقال آنها از خود نشان می‌دهد. در مطالعاتی که‌ روانشناسان در مورد گروههای انسانی انجام داده‌اند،این نکته را به‌ خوبی نشان داده است که در میان گروهی از افراد که داوطلبانه در تحقیق مربوط به بررسی آثار ناشی از گرسنگی ممتد شرکت کرده‌ بودند،شکل‌گیری اطلاعاتی که به نوعی به این نیاز بالفعل آنان‌ اشاره داشت،به خوبی مشهود بود. یکی از نیازهای قابل توجه نوجوانان که در شکل‌گیری اطلاعات در مدرسهء نامرئی موثر است،جذابیت هرگونه اطلاعاتی است که به نوعی کم‌ مهارتی آنان و ناشیگریهای ویژهء این سنین را به عنوان رفتارهایی‌ مجاز منعکس کند. به این ترتیب،می‌توانیم بگوییم که محرمانه بودن‌ خود یکی از عوامل مهم برای شایع شدن یک واحد اطلاعاتی در مدرسهء نامرئی است. به این سبب،باید اطلاعات در مدرسهء نامرئی به گونه‌ای منتقل شود که نیروی لازم را با خود داشته‌ باشد و شاید به همین دلیل است که نوجوانان تلاش می‌کنند حتی‌ مطالب بسیار پیش پا افتاده را نیز به صورت درگوشی و مخفیانه با دوستان خود در میان بگذارند. ولی همین عوامل را به اطلاعات در مدرسهء نامرئی نیروی لازم برای انتقال به دیگران را نیز می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.