Skip to main content
فهرست مقالات

نظریه رشدی - شناختی برونر (نظریه های آموزشی و روشهای کاربردی)

نویسنده:

(4 صفحه - از 14 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : برونر، نظریه، رشد، روش اکتشافی، روش، کودک، نظریه رشدی، نظریه‌های آموزشی و روشهای کاربردی، روش آموزشی، پیاژه

خلاصه ماشینی:

"» روش اکتشافی‌39 باید دانست که روش برونر،روشی اکتشافی است و او برای‌ یک نظریهء آموزشی چهار ویژگی را به ترتیب زیر در نظر می‌گیرد: 1-آمادگی پیشین مطالبی که به دانش‌آموزان یاد داده می‌شود، باید با تجربه‌ها و زمینه‌های قبلی هماهنگی داشته باشد تا آنها بتوانند با ساخت شناختی خویش این مطالب را به سهولت‌ بیاموزند. یعنی هدفهای درسی طبقات‌ دانش،درک و فهم،کاربرد و کسب مفاهیم و اصول بیشتر با روش آموزشی نمایشی صورت می‌گیرد؛هدفهایی که از عناصر ترکیب،حل مسئله و خلاقیت تشکیل می‌شود،باید با روش‌ اکتشافی انجام یابد؛اما بهتر آن است که معلم همواره از روش‌ ترکیبی استفاده کند،ابتدا اطلاعات و حقایق مربوط به درس را به صورت آگاهی در اختیار فراگیرندگان قرار دهد و سپس آنان را برای کشف اصول و راه حل مسئله هدایت و تشویق کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.