Skip to main content
فهرست مقالات

آموزشها: بسط کسرها و اعداد اعشاری (آموزش ریاضیات)

نویسنده:

(6 صفحه - از 24 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : اعداد اعشاری، کسرها، بسط کسرها و اعداد اعشاری، تفسیر ارزش مکانی اعداد اعشاری، الگوریتمهای، آموزش، کودکان، آموزش اعداد اعشاری، مدل، مخرج

خلاصه ماشینی:

"توجه کنید که در این‌ مثال،نسبت 5/6 از دو عامل ضرب بزرگ‌تر است و این کاملا با حالت مربوط به اعداد صحیح تفاوت دارد و دانش‌آموزان باید تا حد امکان این موضوع را درک کنند. این نتایج که به آگاهی دانش‌آموزان از کسرها و اعداد اعشاری مربوط می‌شود،بر چه چیزی دلالت دارند؟آیا نمی‌توان امیدوار بود که دانش‌آموزان درک کنند که 8/5 فقط کمی از 2/1 بزرگ‌تر است و نمی‌شود که برابر 85/0 باشد. زیرا این عدد تقریبا نزدیک به واحد است؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) بیش از این که الگوریتمی برای تبدیل هر کسر به یک عدد اعشاری ارائه دهیم اجازه بدهید به کسرهایی با مخرج یکسان نظر کنیم که به یکدهم‌ها،یکصدم‌ها،یک‌هزارم‌ها و... کارت فعالیت 6 (به تصویر صفحه مراجعه شود) ارتباط با ارزش مکانی:تفسیر ارزش مکانی اعداد اعشاری‌ برای درک محاسبات مربوط به اعداد اعشاری بسیار مفید است. مثال زیر را در نظر بگیرید: (به تصویر صفحه مراجعه شود) 32 و 43 صدم یا 32 و 4 دهم،3 صدم این مدل را با مدلی که برای تفسیر دهم‌ها و صدم‌ها در کسرها به کار بردیم،مقایسه کنید. در زیر،مثالی از نحوهء بحث برای مرتب کرد دو عدد اعشاری‌ آمده است: کدام یک بزرگ‌تر است؟61/23 یا 9/23 سؤالها59 اول باید چه کاری انجام دهیم؟ بزرگ‌ترین مکان کدام است؟ از آنجا که این اعداد یکسان هستند،قدم بعدی چه خواهد بود؟ چون اینها هم یکسان هستند قدم بعدی چیست؟ کدام یک بزرگ‌تر هستند؟ بنابراین،کدام یک عدد بزرگ‌تری است،61/23 یا 9/23؟ آیا کسی می‌تواند راه دیگری برای فهمیدن این موضوع پیشنهاد کند؟ پاسخهای مورد انتظار60 مقایسه اعداد از نظر بالاترین مکان آنها دهگان‌ها."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.