Skip to main content
فهرست مقالات

اعضای مدرسه نامرئی

نویسنده:

(3 صفحه - از 16 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : عضو مدرسه نامرئی، مدرسه نامرئی، دانش‌آموزان، اطلاعات، هوش، اجتماعی، عضویت مدرسه نامرئی، افراد عضو مدرسه نامرئی، مدرسه نامرئی افرادی ناسازگار، گروههای مدرسه نامرئی

خلاصه ماشینی:

"دانش‌آموزانی که‌ به نوعی از گروه اجتماعی غالب در مدمرسه‌ دور هستند،نمی‌توانند اعضای مناسبی‌ برای مدرسه نامرئی باشند. اینان و دانش‌آموزانی که به نوعی غریبه یا بیگانه‌ هستند،در صورتی می‌توانند در مدرسه‌ نامرئی عضو شوند که بتوانند با خصوصیات دیگری همچون هوشمندی یا سازگاری بیشتر،کمبودهای مربوط به (به تصویر صفحه مراجعه شود) تعلق اجتماعی خود را جبران کنند. باتوجه به مطالب گفته شده پی می‌بریم‌ که عده‌ای از دانش‌آموزان نوجوان،خود را از مدرسه نامرئی دور می‌یابند و نمی‌توانند به‌عنوان یک عضو فعال و کارآمد در آن‌ مشارکت داشته باشند. معمولا این عده،بدون‌ آنکه ارتباطات خصوصی یا پنهان کاریهای‌ خاصی بین آنها باشد،مورد توجه اکثر دانش‌آموزان قرار می‌گیرند و در مواردی از طرف گروههای مدرسه نامرئی،که انسجام‌ و پیوند شدیدی بین آنها برقرار است و ملاکها و معیارهای کاملا متفاوتی با معیارهای دانش‌آموزان سرآمد و بویژه‌ تیزهوش دارند،طرد می‌شوند. افراد خلاق افرادی هستند که افکاری نو و سازنده دارند و چون از این نظر با اکثر دانش‌آموزان تفاوت دارند،نمی‌توانند عضو موثر مدرسه نامرئی به شمار آیند. زیرا افرادی که دچار نارسایی هوشی هستند،به‌ نحو آشکاری از ارتباطات مخفی و صمیمانه با نوجوانان دیگر دور می‌مانند در حالی که دانش‌آموزان استثنایی از نوع‌ نابینا و ناشنوا می‌توانند با افرادی که‌ خصوصیات مشابهی دارند گروههایی از مدرسه نامرئی را تشکیل بدهند. به‌ همین سبب نمی‌توانند به‌عنوان یک عضو از جانب دیگران پذیرفته شوند این افراد در فعالیتهای جمعی به سرعت با دیگران‌ اختلاف پیدا می‌کنند و ناگزیر به جدایی از آنها می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.