Skip to main content
فهرست مقالات

درس املا

نویسنده:

(2 صفحه - از 38 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : املا ،درس املا ،دانش‌آموزان ،نوشتن ،معلم ،آموزش املا ،کلمه‌های ،کودک ،تقویت درس املا موثرتر ،دیکته ،معلم کلمات مشکل درس ،درس جدید فارسی دیکته ،پیشرفت املای دانش‌آموزان ،ترس ،نوشتن املا ،رشد ،جمله ،آموزش املای کلمات ،دانش‌آموزان در درس املا ،روش آموزش املا ،نارساییهای ،اشتباه ،غلطهای ،درک ،املا نوشتن ،پیشرفت ،خط ،شناخت ،خط کودکان و اشکالات املایی ،عامل

خلاصه ماشینی:

"عامل دیگر،رشد شناختی و آمادگی‌ ذهنی دانش‌آموزان است که از نظر کیفی در افراد گوناگون تفاوت دارد و اصولا کودک‌ برای درک مفاهیم باید مراحل خاصی از رشد را طی کند. هریک از معلمان روش‌ خاصی برای تقویت املا اعمال می‌کنند که‌ به چند نمونه از آنها اشاره می‌شود: الف)معلم کلمات مشکل درس را مشخص می‌کند و بچه‌ها مکرر از روی آنها می‌نویسند. ولی این روش باعث اتلاف وقت،خستگی‌ و دلزدگی دانش‌آموزان می‌شود و پیشرفتهای احتمالی و نسبی آنان را در این‌ درس تحت الشعاع قرار می‌دهد و در رشد ادراک و شناخت آنان چندان موثر نیست. پس از تدریس هر درس فارسی باید کلمه‌های‌ جدید را از نظر املایی و معنایی مورد بحث‌ قرار داد تا برای دانش‌آموزان آشنا و ملموس شود. در دیکته روی تابلوا،آموزش املا هدفهای متفاوتی دارد؛ابتکار عملی در دست معلم است و می‌توان به‌طور انفرادی،نارساییهای خط کودکان و اشکالات املایی آنان را تشخیص داد و برای رفع آنها کوشید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.