Skip to main content
فهرست مقالات

250 سؤال و جواب درباره زبان آموزی

نویسنده:

(5 صفحه - از 48 تا 52)

کلید واژه های ماشینی : تدریس، کودک، آموزگار، کلمه‌های، نوشتن، ویژگی تدریس کلمه‌های ترکیبی کلیدی، صداخوانی کلمه‌های جدید متن درس، ویژگی تدریس کلمه‌های کلیدی، مداد، تدریس کلمه‌های کلیدی

خلاصه ماشینی: "آموزگار برای رسیدن به این منظور (به تصویر صفحه مراجعه شود) عبد الرحمان صفا پور باید با توجه به مطالب بند(122)،تا مدتی برای تثبیت این حالت، سمت راست دفتر کودک و تختهء کلاس را علامت بزند و به‌ کودکان توصیه کند که از آن سمتی بنویسند که در دفتر یا تختهء کلاس نشانه گذاری شده است. تفاوت این کلمه‌ها با کلمهء کلید آن است که چون حرف جدید تدریس شده است،دیگر در کلمه‌های طرح کلید درس وجود ندارد. اما در صورت انتخاب کلمه‌ای خارج از متن کتاب درسی،آن کلمه باید دارای ویژگیهای کلمه کلید در بند (132)باشد و بعد از تدریس صدا و حرف جدید آن،باید تمام‌ کلمه‌های طرح کلید درس به ترتیب آموزش و تدریس شود. 140-ویژگی تدریس کلمه‌های کلیدی«تشدیددار»چیست؟ در کلمه‌های کلیدی تشدیددار،صدا خوانده شده است و تازگی ندارد و تنها به کودکان یاد داده می‌شود که هرگاه دو صدای‌ صامت مثل هم در یک کلمه دنبال هم بیایند که یکی آخر بخش و صدای دیگر اول بخش بعدی باشد،یکی را با حرف نشان می‌دهیم‌ و به جای صدای دیگر علامت(؟)را بالای آن حرف می‌گذاریم. 147-ویژگیهای روش آمیخه یا ترکیبی چیست؟ برای تدریس کلمهء کلید به روش آمیخته یا ترکیبی مراحل‌ در نظر گرفته می‌شود که عبارت است از: الف)زمینه‌سازی آموزگار برای مشخص کردن کلمهء کلید،چه‌ مربوط به متن درس یا خارج از آن باشد. 154-بعد از تدریس کلمه‌های طرح کلید چه باید کرد؟ بعد از آموزش صدا و حرف جدید،تدریس کلمه‌های کلید و قادر بودن شاگردان به خواندن و نوشتن آنها،متن درس در کلاس‌ خوانده می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.