Skip to main content
فهرست مقالات

آشنایی با طرحهای جدید: اهداف، ویژگیها و اصول آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی (مصوبه شورای تغییر نظام آموزش و پرورش)

(3 صفحه - از 36 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : اصول آموزش و پرورش پیش‌دبستانی، آموزش و پرورش، پرورش پیش‌دبستانی و دبستانی، کودکان، ارزشیابی، معلم، اطلاعات، مدرسه، دانش‌آموزان، وسایل و تجهیزات

خلاصه ماشینی: "9-ویژگیهای محیط آموزشی مطلوب برای دورهء پیش‌دبستانی‌ و دبستانی الف)ویژگیهای فضای آموزشی 1-ساختمان مدرسه ابتدایی حتی الامکان یک طبقه،یک پله، روبه آفتاب،هواگیر،راحت و ایمن باشد. 3-ارتفاع وسقفها(فضای بسته)براساس استانداردهای محیط آموزشی تعیین شود: 4-فضا و وسایل و تجهیزات از جذابیت لازم برخوردار باشد. 7-برای ذخیره و نگهداری وسایل و تجهیزات فضای مناسبی(در محیط باز و بسته)پیش‌بینی شود. از دانش‌ آموزان خود انتظار دارید با این درس چه‌ مفاهیمی یاد گرفته و چه مهارتهایی را کسب‌ کرده باشند(یا پرورش داده باشند)؟به چه‌ اطلاعاتی نیاز دارید تا موفقعیت دانش‌ آموزان را در رسیدن به هدفهای موردنظر ارزشیابی کنید؟آیا می‌خواهید معلومات‌ دانش‌آموزان را بسنجید تا به آنان کمک‌ کنید بهتر یاد بگیرند یا می‌خواهید با این‌ اندازه‌گیری آنان را با یکدیگر مقایسه کنید؟ شما باید زمانی که سوالات امتحانی را طراحی می‌کنید،به تمام این پرسشها پاسخ‌ دهید،بعلاوه بهتر است با روشهای‌ گوناگون ارزشیابی ابعاد متفاوت یک‌ موضوع یا یک مفهوم استفاده کنید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.