Skip to main content
فهرست مقالات

شناخت و تغییر نگرش در مدرسه نامرئی (مدرسه نامرئی)

نویسنده:

(4 صفحه - از 16 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : نگرش ،تغییر نگرش در مدرسه نامرئی ،مدرسه نامرئی ،اطلاعات ،انشا ،دانش‌آموزان ،شناخت ،مدرسه نامرئی شناخت و تغییر ،شناخت و تغییر نگرش ،شناخت نگرش دانش‌آموزان ،شناخت نگرش ،تغییر نگرش در مدرسهء نامرئی ،شناخت نگرش در مدرسهء نامرئی ،نگرش دانش‌آموزان ،واژه ،آزمون ،میان گروههای مدرسهء نامرئی ،گروههای مدرسهء نامرئی رایج ،کلمه ،گروهها در مدرسه نامرئی ،درس انشا ،عوامل تهدیدکننده روند شناخت نگرش ،روشهای مناسب کسب اطلاعات ،عبارات ،میان اعضای مدرسه نامرئی ،روند ،موضوع انشا به دانش‌آموزان ،انشاها در کلاس ،انتخاب ،انتخاب انشاهایی

خلاصه ماشینی:

"برای این منظور، باید ضمن حساسیت نشان داد در مورد این مسایل،با روشهای مناسب کسب‌ اطلاعات نیز آشنا باشد و از هریک از آنها به‌ هنگام و متناسب با وضعیت خاصی بهره‌ جوید مهم‌ترین روشهایی که برای شناخت‌ و نگرش دانش‌آموزان وجود دارد،عبارت‌ است از: الف)دقت در عبارات دانش‌آموزان دانش‌آموزان هنگام برخورد با معلمان و نیز هنگام رودررویی با دوستان خود در فضای‌ مدرسه و در حضور اولیا عباراتی را به زبان‌ می‌آورند که به نوعی منعکس کننده‌ نگرشهای رایج بین آنان است. یکی از عوامل تهدیدکننده روند شناخت نگرش این است که دانش‌آموزی‌ در انشا خود به نکات حساسی از روابط میان سایر دانش‌آموزان اشاره کند. د)ملاکها و معیارهایی برای انتخاب‌ انشا: برای انتخاب انشاهایی که باید در کلاس مطرح شود،توجه به این معیارها و ملاکها ضروری است: -مخاطره‌آمیز نبودن انشا در روند نگرش‌شناسی؛ -در نظر گرفتن انشاهایی که برای سایر دانش‌آموزان تفکر برانگیز وتحریک‌کننده‌ باشد،بدون آنکه آنان را در بیان گوشه‌های‌ مهمی از نگرش دانش‌آموزان یا تنبیه مواجه‌ کند. برای انجام دادن چنین‌ کاری،لازم است که در مورد مکانیزم‌ روانی مؤثر در این عمل کاوش کنیم و موضوع را به‌عنوان موضوع انشا به‌ دانش‌آموزان ارائه دهیم تا آنان دربارهء آن‌ مدتی بیندیشند،احتمالا با دیگران مشورت‌ کنند و در نهایت پاسخی ارائه دهند که‌ بیشترین تطابق را با انتظارات و استانداردهای موجود در کلاس و مدرسه‌ داشته باشد. بهتر است در این نوع نگرش‌ سنجی کاری به اسم دانش‌آموزان نداشته‌ باشید و از آنان بخواهید نظر خود را بدون‌ ذکر نام و مشخصات بیان کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.