Skip to main content
فهرست مقالات

صلاحیتهای حرفه معلمی: مراحل تعیین هدف

نویسنده:

(5 صفحه - از 28 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، روش گردآوری اطلاعات، معلمان، شناخت منابع گردآوری اطلاعات، انواع اطلاعات، برنامه، دانش، آموزش، کودکان، بررسی برنامه‌های درسی تربیت معلم

خلاصه ماشینی:

"بنابراین،می‌توان سیر تعیین هدفها را در نمودار زیر نشان داد: (به تصویر صفحه مراجعه شود) 1-شناخت منابع گردآوری اطلاعات برنامه‌ریز به اطلاعاتی نیاز دارد تا با شناخت وضع موجود،هدفهای مناسبی‌ برای برنامه‌ریزی درسی انتخاب و تعیین‌ کند. روش گردآوری اطلاعات:برای‌ شناخت منبع یادگیری می‌توان به دو شیوه‌ عمل کرد: الف)حضور متخصص روان‌شناسی‌ یادگیری در کمیتهء برنامه‌ریزی درسی که در وضعیت فعلی کشور ما،به دلیل کمبود متخصصان روان‌شناسی یادگیری و ضعف‌ نگرش صحیح به برنامه درسی،اکثر کمیته‌های برنامه‌ریزی،از این تخصص به‌ طور کافی و مطلوب استفاده نمی‌کنند. لازم به یادآوری است که ذکر نظریهء اریکسون در اینجا به این معنا نیست که‌ نگارنده،تنها نظریه در خصوص مراحل‌ رشد شخصیت(مسایل اصلی دوره‌های‌ سنی)را همین نظریه می‌داند،بلکه این‌ نظریه به دلیل اساسی بودن دیدگاه‌ اریکسون در اینجا نقل گردید و برنامه‌ریزان‌ درسی می‌توانند از نظریه‌های دیگر نیز استفاده کنند. روش گردآوری اطلاعات اطلاعات لازم در مورد ماهیت فراگیرنده و تفاوتهای فردی را از سه منبع می‌توان به‌ دست آورد: 1-منابع و کتابهایی که دربارهء ابعاد اساسی شخصیت و جنبه‌های گوناگون‌ رشد فرد به رشتهء تحریر درآمده است. روش گردآوری اطلاعات:نظرخواهی‌ از والدین از طریق پرسشنامه و مصاحبه، مراجعه به نتایج بررسیها و تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده است،بررسی و تحلیل برنامه‌های تلویزیون و رادیو، مصاحبه با دانش‌آموزان در خصوص‌ برنامه‌های مورد علاقهء آنها."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.