Skip to main content
فهرست مقالات

چرا کتابهای علوم تجربی دوره ابتدایی تغییر کرده است؟ (آموزش علوم)

نویسنده:

(3 صفحه - از 46 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : کمیت ،مهارت ،کتابهای علوم تجربی دوره ،علوم تجربی دوره ابتدایی ،مهارت طراحی تحقیق ،آموزش علوم ،دانش‌آموزان ،آب ،گیاه ،جذب آب ،مهارت طراحی تحقیق در دانش‌آموزان ،آزمایش ،اندازه‌گیری طول ،مهارت طراحی تحقیق به کار ،دقت ،دست‌مال گنجایش جذب آب ،مقیاس ،کار فعالیتهای طراحی تحقیق ،مهارت اندازه‌گیری در دانش‌آموزان ،اندازه‌گیری طول حیاط مدرسه استفاده ،پرسشهایی ،دست‌مال کاغذی ،اطلاعات تجربی ،مهارت اندازه‌گیری و محاسبه ،کلاس ،دقت در کار اندازه‌گیری ،سرعت جذب آب ،اندازه‌گیری کمیتها ،روش ،واحد

خلاصه ماشینی:

"باید به‌ دانش‌آموزان یاد داد که برای اندازه‌گیری هر کمیت از وسیلهء اندازه‌گیری مناسب آن استفاده کنند تا اندازه‌گیری با دقت بیشتری‌ انجام شود. در هر حال،توصیه می‌شود که در هنگام پرورش مهارت اندازه‌گیری در دانش‌آموزان به نکات زیر توجه کنید: 1-بر به کارگیری واحد مربوط به کمیت تأکید نداشته باشید، بلکه سعی کنید با پرسشهایی از قبیل:این یکی چند بار بزرگ‌تر از آن یکی است،دانش‌آموزان را تشویق کنید تا مشاهدات خود را توسعه دهند. برای‌ دیگر کمیتهای موردنظر مانند سرعت جذب آب(که با میزان جذب‌ متفاوت است)باید روشی طراحی کرد و آن را آزمود. (مشابه این پرسش در«آزمایش‌ کنیم»صفحهء 88 کتاب معلوم اول ابتدایی نیز آمده است)در ضمن‌ باید توجه داشت که می‌توان بسیاری از فعالیتهای طراحی تحقیق را به صورت تکلیف خانه به دانش‌آموزان ارائه داد تا بیرون از مدرسه‌ به حل آن بپردازند و گزارش کار خود را به کلاس بیاورند و در مورد آن بحث کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.