Skip to main content
فهرست مقالات

فعالیتهای تکمیلی در آموزش علوم دوره ابتدایی

نویسنده:

(4 صفحه - از 60 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : جانوران ،فعالیتهای یاددهی ،پرورش مهارت ارتباط از راه ،دندان ،کلاس ،فعالیتهای تکمیلی در آموزش علوم ،پرورش مهارت مشاهده از راه ،غذا خوردن ،فعالیتهای یاددهی یادگیری ،مورچه ،راههای غذا خوردن جانوران ،آموزش علوم دوره ابتدایی ،تصویر ،مهارت مشاهده از راه دقت ،آموزگار ،مفهوم ،راه دقت در حرکات مورچه ،مشاهده ،مهارت ارتباط از راه گزارش ،وسایل ،گوشت‌خوار ،هدفها ،آموزش علوم دورهء ابتدایی ،حرکت ،گیاه‌خوار ،غذا خوردن مشاهده ،راه دقت در طبقه‌بندی جانوران ،جانوران فعالیت ،راه گزارش کارها در کلاس ،دانش‌آموزان بخواهید جانورانی

خلاصه ماشینی:

"مواد و وسایل موردنیاز:تابلو اعلانات،تصاویر جانوران‌ مهره‌دار و بی‌مهره،وسایل نقاشی(کاغذ،مداد،مدادرنگی) فعالیتهای یاددهی-یادگیری از دانش‌آموزان بخواهید تصویری از جانوری که دوست‌ دارند،در دفتر علوم خود بکشند2. فعالیت شماره 3 هدفها 1-دریافت این مفهوم که:«جانوران برای حفظ جان خود از خطر حرکت می‌کنند» 2-پرورش مهارت ارتباط از راه بیان تجربیات. فعالیت شماره 4 هدفها: 1-دریافت این مفهوم که:«برخی از جانوران گوشتخوارند و (به تصویر صفحه مراجعه شود) جانوران دیگر را می‌خورند. در پایان این فعالیت از دانش‌آموزان بخواهید که در مورد این‌ سؤال فکر کنند و در جلسهء بعد پاسخی همراه با دلیل ارائه دهند. گوشت‌خوار،گیاه‌خوار یا هم گیاه‌خوار و هم گوشت‌خوار؟ چرا؟» فعالیت شماره 5 هدفها: 1-دریافت این مفهوم که:«راههای غذا خوردن جانوران‌ متفاوت است. سپس با استفاده از جدولی مشابه (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول نمونه،از دانش‌آموزان بخواهید جانورانی را که مستقیما شاهد به دست آوردن غذا و غذا خوردن آنها بوده‌اند و یا در تلویزیون تماشا کرده‌اند،نام ببرند و جدول را کامل کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.