Skip to main content
فهرست مقالات

قدم به قدم با مهارتهای آموزش علوم

نویسنده:

(2 صفحه - از 44 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : مهارتهای آموزش علوم، دانش‌آموزان، قدم‌به‌قدم با مهارتهای آموزش، آزمایش، پارچه، طرح جدید آموزش علوم، مراحل رشد گیاه، طبقه‌بندی، اندازه، آموزش مهارتها در طرح جدید

خلاصه ماشینی:

"طبقه‌بندی مجموعه‌ای از اشیا را در اختیار دانش‌آموزان بگذارید و از آنان بخواهید آنها را براساس یک خصوصیت معین طبقه‌بندی‌ کنند. (مثلا کاغذهایی با رنگ،اندازه،شکل و جنسهای‌ متفاوت) (به تصویر صفحه مراجعه شود) مجموعه‌ای از اشیا را در اختیار دانش‌آموزان بگذارید و از آنان بخواهید آنها را براساس بیش از یک خصوصیت طبقه‌بندی‌ کنند. ابتدا از زمانهای خیلی کوتاه شروع کنید مثلا بپرسید که فکر می‌کنید هنگام ظهر هوا چگونه باشد؟بعد از ظهر چطور؟پس از چند روز تمرین،از آنان بخواهید که هوای روز بعد را پیش‌بینی کنند. در این‌گونه‌ موارد،از دانش‌آموزان بپرسید: سؤال شما دقیقا چیست؟ برای یافتن پاسخ سؤال چه برنامه‌ای می‌توانید طراحی کنید؟ آزمایش خود را چگونه انجام می‌دهید؟ به چه جوابی رسیدید؟ آیا در طول آزمایش به سؤال جدیدی برخورد نکردید؟ چند نوع پارچه به دانش‌آموزان بدهید و از آنان بخواهید روشی‌ پیدا کنند که تشخیص دهند کدام پارچه اگر تر شود،زودتر خشک‌ می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.