Skip to main content
فهرست مقالات

نظریه های آموزشی و روشهای کاربردی

نویسنده:

(6 صفحه - از 48 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : معلم ،گیلان ،منطقه ،تدریس ،دریا ،کشاورزی ،مردم ،مازندران ،ماهی ،تخته ،واژه‌های ،فرضیه ،حدس ،دانش‌آموزان ،آب ،مفهوم ،یادداشت ،مردم گیلان و مازندران ،سامان ،سامان تابع مقررات خاص ،شواهد ،پرورش ماهی و طیور ،مقررات خاص اداری ،سواحل مازندران و گیلان ،خصوصیات زندگی مردمان گیلان ،پرورش کرم ابریشم ،تهران ،دلیل ،چیزهایی ،نظریه‌های آموزشی

خلاصه ماشینی:

"(معلم این‌ فرضیه را نیز یادداشت می‌کند) جواد:کلماتتی نظیر جنگل،طبیعت، منظره،ساحل،دریا و پلاژ ایجاب می‌کند که مسافران زیادی به این منطقه روی‌ بیاورند و نیز واژه‌هایی مثل مهماندوستی، خوش‌برخورد و پذیرایی کرم این واقعیت‌ را نشان می‌دهد که مردمان این سامان بسیار خوش‌برخورد،مهربان و مهماندوست‌ هستند و از مسافران به گرمی پذیرایی‌ می‌کنند(معلم فرضیه‌های جواد را هم‌ یادداشت می‌کند) محسن:من با در نظر گرفتن آب و هوای خوب این منطقه و واژه‌های مثل‌ پیله،نوغان و کچ‌چینی،احتمال می‌دهم‌ که کشت نهال توت و در نتیجه پرورش کرم‌ ابریشم نیز در بین مردم این منطقه رواج‌ داشته باشد. اجازه بدهید شکل کلی‌ این خصوصیات را،که شما باتوجه به‌ واژه‌های داده شده،پیشنهاد کردید، به صورت اجمالی مشخص کنیم(معلم‌ ضمن یاداشت،آنها را با صدای رسا تکرار می‌کند): «مذهبی و مسلمان بودن،تابع‌ حکومت مرکزی و مقررات خاص اداری و مدرسه‌ای،اشتغال به کارهای کشاورزی: جنگلداری و باغداری،نوغان‌داری و پرورش کرم ابریشم،قایقرانی و ماهیگیری،پرورش ماهی و طیور،داد و ستد مستقیم و بدون واسطهء کالا،پذیرایی‌ گرم از مهمانان عادت به صرف غذاهای‌ محلی و صحبت با لهجهء خاص محلی و احیانا خصوصیات دیگری که می‌توان‌ در کتابهای درسی یا دیگر منابع خواند. به چه دلیل؟ حسین:علاوه بر دلایلی که فرهاد در مورد باغداری و جنگلداری در این دو منطقه ذکر کرد،به دلیل داشتن رطوبت‌ کافی،حرارت معتدل و هوای متمایل به‌ گرم و بخصوص وجود زمینهای مساعد رسوبی و حاصلخیز در کناره‌های دریا، کشت برنج،که بیشترین خوراک مردم این‌ دیار و نیز مناطق دیگری از کشورمان را تشکیل می‌دهد،در این دو استان رواج و رونق بیشتری دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.