Skip to main content
فهرست مقالات

آموزشها: 250 سؤال درباره زبان آموزی

نویسنده:

(4 صفحه - از 30 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : کلمه ،مصوت ،ربط ،آموزگار ،آوای ،آموزش ،صامت ،تدریس ،نوشتن ،کودک ،شکل ،دانش‌آموزان ،شکل خطی ،امین ،ترکیبهای ،دانش‌آموزان هنگام نوشتن کلمه ،کودکان هنگام نوشتن ترکیبها ،صدای ( ،خواندن ،خواندن و نوشتن کلمه‌های ربطی ،شکل مصوت ،دانستنیهای ،حرف صامت ،دانش‌آموزان هنگام نوشتن دچار اشتباه ،تدریس درس مصوتهای ،اضافه ،اشتباه ،آخر کلمه ،کتاب ،صدا جزء اصلی کلمه

خلاصه ماشینی:

"ط)به آخر بعضی از کلمه‌ها صدای( e )اضافه می‌کنند و از آنها کلمهء دیگری می‌سازند که در این صورت،این صدا جزء اصلی‌ کلمه محسوب می‌شود. 196-پیش‌نیازهای درس مصوت(ه ه)چیست؟ الف)باید به دانش‌آموزان یادآور شد که از شکل خطی(؟؟؟) دوم در پایان کلمه استفاده نمی‌شود. 201-دانستنیهای درس(واو معدوله)در کلمه‌هایی مانند (خود)کدام است؟ الف)تدریس این کلمه که حرف(و)در کلمه‌های ویژه‌ای‌ صدای(او- o )می‌دهد،حایز اهمیت است. برای تدریس این‌ مورد،آموزگار این نکته را که دو شکل خطی صدای( o )به‌ صورت(؟؟؟خوانده شده و در کلمه‌یایی مانند«اردک»و«بز»به‌ کار رفته است،به دانش‌آموزان یادآوری می‌کند. 202-چرا دانش‌آموزان هنگام نوشتن کلمه«خروس»دچار اشتباه می‌شوند و در این زمینه چه می‌توان کرد؟ الف)اگر دقت شود،در این درس در چند کلمهء«خود»، «خورد»،«خورشید»،بعد از صدای حرف(خ)برای نوشتن‌ صدای( o )از شکل خطی(و)استفاده شده است. چون در این‌ درس کلمهء«خروس»بلافاصله بعد از کلمه‌های ذکر شده آمده‌ است،دانش‌آموزان هنگام نوشتن دچار اشتباه می‌شوند و فکر می‌کنند که برای نوشتن این کلمه باید از ویژگیهای یادگرفته شده‌ استفاده کنند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) 204-دانستنیهای درس(چـ چ)کدام است؟ در کلمهء کلید(دوچرخه)خواندن و نوشتن بخشهای(دو)و (خه)را قبلا یاد گرفته شده است و نیازی به آواخوانی آنها نیست. ب)صدای شکلهای(یـ ی)در این درس برای کودکان تازگی‌ ندارد و قبلا با شکل نوشتن آنها آشنا نشده است. 208-به چه دلیل نباید کلمهء«برای»را کلمه‌ای مستقل دانست؟ قبلا توضیح داده شد که از شکل خطی(؟؟؟)در پایان کلمه‌ استفاده نمی‌شود؛مگر برای ترکیبهای ربطی و گفته شد که اگر آخر کلمه‌ای صدای( e )بدهد،هنگام نوشتن از شکلهای مصوت‌ (؟؟؟ه)استفاده می‌شود که مربوط به اصل کلمه هستند و حالت‌ ترکیبی ندارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.