Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیم و تربیت: معلمان فکور (نگاهی به دیدگاههای جدید در زمینه نقش وظایف معلمان)

نویسنده:

(3 صفحه - از 25 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : معلمان ،معلمان فکور ،تعلیم و تربیت ،ویژگی‌های اساسی معلمان فکور ،تفکر خلاق ،فرآیند یاددهی ،زمینه نقش وظایف معلمان ،ویژگی اساسی معلمان فکور ،دوره‌های آموزشی ویژه معلمان ،دانش ،وظایف معلمان معلمان فکور ،جدول مقایسه‌ای ویژگی‌های اساسی معلمان ،پژوهش ،فراگیرندگان ،دانش‌آموزان ،زمینه فرآیند یاددهی ،ویژگی‌های معلمان فکور ،معلمان فکور و معلمان ،ویژگی معلمان قرن ،فرآیند تعلیم و تربیت ،معلمان در فرآیند یاددهی ،معلمان قرن بیست‌و‌یکم ،پژوهشگران صحنه عمل علوم تربیتی ،دیدگاههای جدید در زمینه نقش ،تجربه و دانش کاری معلم ،پژوهشکده تعلیم و تربیت ،امر یاددهی ،تشویق ،نقش معلمان ،همایش کتاب تربیت معلم

خلاصه ماشینی:

"در این همایش که‌ «نشست بین‌المللی بانکوک برای توسعه‌ تفکر خلاق»نام داشت،نمایندگانی از سازمان‌های تعلیم و تربیت سراسر جهان،به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و ویژگی‌های اساسی آموزش در قرن بیست‌ و یکم را مشخص کردند. وی،شش‌ توصیف از چگونگی فعالیت معلمان‌ فکور در صحنه کلاس‌های درس را به‌ شرح زیر فهرست کرد که از نظریه‌ فراشناخت در فرآیند تعلیم و تربیت گرفته‌ شده است: برای پرورش احساس موفقیت، معلمان فکور باید ضمن نشان دادن‌ واکنش مثبت به موفقیت‌های‌ دانش‌آموزان،به آن‌ها فرصت بدهند یادگیری خود را ارزشیابی کنند. (*)برای تدوین این نوشته،از گزارش همایش کتاب‌ تربیت معلم در قرن بیست و یکم،از انتشارات‌ پژوهشکده تعلیم و تربیت،بهره گرفته شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.