Skip to main content
فهرست مقالات

مدرسه گریزی معلمان و مشکل کمبود معلم در آمریکا

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 58 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : معلمان ،معلمان و مشکل کمبود معلم ،مشکل کمبود معلم در آمریکا ،مدارس ،تدریس ،گریزی معلمان و مشکل کمبود ،مدرسه گریزی معلمان و مشکل ،استخدام ،شغل ،آموزش و پرورش ،مسؤولان ایالت‌ها و مناطق آموزش ،دستمزدهای ،مشکل ،نیرو ،مناطق محروم ،استخدام معلمان ،استخدام آموزش و پرورش آمریکا ،مناطق آموزش و پرورش ،دانش‌آموزان ،جذب ،نیروی انسانی مدارس آمریکا ،خدمت ،شغل معلمی ،جذب معلمان ،معلمان جدید الاستخدام ،کمبود معلم در ایالت ،موفقیت ،خدمت دسته‌جمعی معلمان جدید ،معلمان مجرب ،کار

خلاصه ماشینی:

"«کمیسیون ملی تدریس و آیندهء امریکا»3 نتیجه‌گیری کرده است که استخدام‌ معلمان بی‌صلاحیت در بسیاری از مناطق‌ به دلیل کمبود نیرو نیست؛بلکه به سبب‌ مراحل پردردسر و پچیدهء استخدام است‌ که افراد واجد شرایط را از شغل معلمی‌ منصرف می‌کند. در نظر گرفتن این واقعیت که در پنج سال گذشته،حدود 30%از معلمان‌ جدید الاستخدام از تدریس کناره‌گیری‌ کرده‌اند و این میزان در مناطق محروم‌ بیشتر هم بوده است،امر استخدام را با مشکلات جدی روبه‌رو ساخته است. ایالت‌ها و مناطقی که خواهان‌ نیروهای تدریس توانمند و با ثباتی هستند، باید بودجه آموزشی خود را در برنامه‌های‌ مقرون به صرفه‌تری سرمایه‌گذاری کنند و باید بداند که چه سیاست‌هایی افراد را به‌ پذیرش حرفهء معلمی و تحمل شرایط دشوار آن ترغیب می‌کند و چه‌ سیاست‌هایی معلمان با تجربه را به کلاس‌ درس پای‌بند می‌کند و به معلمان تازه وارد اعتماد به نفس می‌دهد تا نخستین‌ سال‌های حساس تدریس را با موفقیت و دلگرمی سپری کنند. مسؤولان ایالت کانکتیکات توانستند با اجرای برنامه‌های مناسب،در مدت سه‌ سال،کمبود معلم را در تمام شهرهای‌ خود برطرف سازند و ارتقای کیفیت نیروی‌ مدرس،در این ایالت نتایج چشمگیری به‌ دنبال داشته است:در سال 1998 میلادی دانش‌آموزان ایالت کانکتیکات‌ از نظر موفقیت تحصیلی در عرصهء ملی‌ صدرنشین بودند و طبق آمار،از نظر مهارت‌های خواندن و نوشتن،ریاضیات‌ و علوم بر سایر ایالت‌ها پیشی گرفتند. موفقیت‌ برنامه‌های بلندمدت در جذب معلمانی که‌ به شغل خود پای‌بند می‌مانند و سال‌ها به‌ تدریس ادامه می‌دهند،شاید بیشتر به این‌ دلیل باشد که یک سال تدریس آزمایشی‌ جزو مواد درسی آنان گنجانده شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.