Skip to main content
فهرست مقالات

خودآرامی (چه کنیم تا معلمی سالم و شاداب بمانیم؟)

نویسنده:

(1 صفحه - از 47 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : خودآرامی ،آرامی ،تنش‌های ،شل ،تمرین ،آرامش ،بیماری‌ها ،گردن ،حالت شلی عضلات ،بدن ،حالت ،حالت گرفتگی و انقباض ،رها ،معلمی سالم ،تمرین‌های خودآرامی ،تمرین موفق به شل ،بدن در حالت انقباض ،ناحیه ،روش خودآرامی ،حالت انقباض و سفتی ،تجربه ،عضلات گردن ،روحی ،عضلات پا ،خودآرامی * ،تنش‌های روزمره ریشه ،رهایی و شل ،شکم و عضلات ،روش ،آرامش و رخوت

خلاصه ماشینی:

"در روش‌ خودآرامی،ما هوشیارانه و به تدریج، عضلات خود را از این حالت گرفتگی و انقباض خارج می‌کنیم و با گسترش‌ تدریجی این حالت شلی عضلات،این‌ امکان را به وجود می‌آوریم که موجی از آرامش و رخوت لذت‌بخش سراسر بدن را در برگیرد و به آن فرصت دهد که خود را از زیر فشار خردکنندهء تنش‌های روزانه رها سازد. وقتی که موفق شدید عضلات یک‌ پای خود را کاملا شل کنید(که معمولا به‌ صورت حالت گرمی،سنگینی و رخوت‌ احساس می‌شود)همین وضعیت را در موردپای مقابل به اجرا درآورید. وقتی در این‌ تمرین تجربه پیدا کردید،می‌توانید در زمانی نزدیک به ده تا پانزده دقیقه،تمام‌ عضلات خود را از تنش رها سازید و حالتی از سرور و آرامش دلپذیر را تجربه‌ کنید. چنانچه این تمرین را روزی یک‌ مرتبه انجام دهید،شاهد آثار بسیار جالب‌ آن در کم کردن درهای گردن و سر و کمر و نیز آرامش و طمأنینه روانی خواهید بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.