Skip to main content
فهرست مقالات

پرسش ها و پاسخ های مسأله آفرین پیش نیاز بهبود مدیریت مراکز آموزشی در نگاه کارشناسان

نویسنده:

(6 صفحه - از 24 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : مدیران، مدرسه، مدیریت، دانش‌آموزان، پیش‌نیاز بهبود مدیریت مراکز آموزشی، معلمان، مدیران مدارس، پرسش، آموزش و پرورش، مدیریت مراکز آموزشی در نگاه

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) قسمت چهارم نظرخواهی پرسش‌ها و پاسخ‌های مسأله‌آفرین‌ و پیش‌نیاز بهبود مدیریت مراکز آموزشی‌ در نگاه کارشناس 5-سامان‌دهی‌ جلسات گفت‌وگوی‌ دانش‌آموزان با مسؤولان مدرسه، منطقه و شهر چگونه‌ ممکن است و راه‌های‌ کاهش نگرانی اولیای‌ مدارس در زمینهء عواقب احتمالی‌ پرسش‌ها و پاسخ‌های‌ مسأله‌آفرین‌ کدام است؟ چند ماه پیش،باتوجه به رویکردهای محتوایی رشد معلم،از میان مصوبات ششصد و شصت و هفتمین جلسهء شورای معاونان وزارت،ده سؤال استخراج کردیم و آن‌ها را برای‌ چهل و چند نفر از معلمان و مدرسان،مدیران اجرایی و آموزشی،مسؤولان مراکز تحقیقاتی، استادان دانشگاه در رشته‌های مرتبط،کارشناسان آموزش و پرورش و وزیران سابق و اسبق‌ وزارت متبوع فرستادیم و تقاضا کردیم به تناسب تجربه،شغل،رشتهء تحصیلی و تخصص‌های حرفه‌ای خود به بعضی از آن‌ها پاسخ بگویند. مثلا هردو هفته یا هر ماه با اطلاع و دعوت رسمی قبلی و طرح و اعلام مسائل یا موضوعات مورد بحث، جلسه تشکیل می‌دهد،و سپس مسائل‌ مطرح شده و خلاصهء بحث‌ها یا راه‌حل‌ها را در عبارت‌های ساده و روشن به اطلاع‌ همهء دانش‌آموزان و اولیای آنان برساند و از آن‌ها بخواهد که در صورت تمایل، نظرهای خود را کتبا اعلام کنند و سپس‌ این نظریات در جلسات بعد مطرح و مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد. اما در مورد مسائل اجتماعی و سیاسی باید گفت که مسؤولان باید اجازه سخن گفتن و شنیدن درد دل‌ دانش‌آموزان را داشته باشند بدون آن‌که‌ شدت عمل نشان دهند،از طریق‌ سخنان منطقی آنان را برای ایجاد راهکار و مبارزه با مشکلات آماده سازند، همچنین اگر دانش‌آمزان یاد بگیرند ویژگی هر انتقاد درست آن است که‌ راه حلی برای آن پیشنهاد شود،خود به‌ خود انتقادهای آنان معطوف به بعدی از خودسازی خواهد شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.