Skip to main content
فهرست مقالات

تربیت اسلامی در رویارویی با چالش های معاصر

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 18 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : تربیت، تربیت دینی، تعلیم و تربیت، معلمان، کتاب، تربیت اسلامی در رویارویی، نظام تعلیم و تربیت، علمی، تربیت دینی و تربیت اسلامی، تلویزیون

خلاصه ماشینی: "مثل این‌که، آیا تربیت دینی معنی‌دار است یا این‌که تعبیرمعناداری نیست و می‌تواند تناقض‌آمیز باشد؟آیا می‌توان از دین انتظار داشت که وارد حیطه‌ی تعلیم‌ و تربیت شود یا این‌که تعلیم و تربیت یک مسأله علمی است؟آیا می‌توان روان‌شناسی اسلامی-دینی داشت. آیا تربیتی که‌ دینداران با آداب و رسوم خودشان بر روی‌ فرزندان خود اجرا می‌کنند،با اصول و معیارهای تربیتی،تعارض و تناقض‌ ندارد؟گاهی گفته‌اند چون‌ تعلیم و تربیت یک امر علمی‌ است،پس باید عقلانی باشد؛ درحالی‌که در ادیان مختلف‌ و آداب و رسوم دینی ممکن‌ است کارهایی انجام شود که چه بسا معقولیتشان‌ زیاد واضح نباشد و حتی‌ دامنه‌ی آن‌ها به خرافات‌ نیز کشیده شود. این کتاب تا چه حد برای معلم‌ها کارآمد است؟ کارآمدی دو معنا دارد؛یکی این‌که یک سری دستور العمل اجرایی‌ ارائه شود تا مخاطب بتواند مسأله را حل کند. خواندن کدام فصل یا فصل‌هایی از این کتاب را به معلمان،بیش‌تر توصیه‌ می‌کنید؟ فصل‌<<تربیت دینی در برابر چالش‌های‌ قرن 21>>و فصل مربوط به جنبه‌های‌ اجتماعی تعلیم و تریت را می‌توانم به‌ معلمان توصیه کنم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.