Skip to main content
فهرست مقالات

رو به فردا: آینده ای بهتر در پرتو برنامه ی درسی ملی

نویسنده:

(2 صفحه - از 14 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : برنامه‌ی درسی ملی ،پرتو برنامه‌ی درسی ملی ،سند ملی برنامه‌ی درسی ،آینده‌ای ،مدارس ،حوزه برنامه‌ریزی درسی کشور فراهم ،دانش‌آموزان ،تدوین برنامه‌ی درسی ملی ،طرح برنامه‌ی درسی ملی ،تهیه‌ی برنامه‌ی درسی ملی ،ارزشیابی ،عمل ایالت‌ها و مناطق محلی ،نظام آموزشی ،رنامه‌ریزی درسی ،تعیین اختیارات مناطق آموزشی ،اقدامات آموزشی و برنامه‌ی درسی ،تدوین ،نظام آموزشی کشورهای انگلستان ،نیازهای دانش‌آموزان و جامعه‌ی محلی ،سطح ملی ،تدوین برنامه‌درسی ملی اقدام ،برنامه‌ریزی درسی ،اجتماعی ،مهارت‌ها ،اصول اساسی برنامه‌ی درسی ،وحدت ملی ،تصمیم گیرندگان نظام‌های آموزشی ،نیازهای یادگیری فردی دانش‌آموزان ،اختیارات مناطق و مدارس ،حوزه‌های یادگیری مهارت‌ها

خلاصه ماشینی:

"شورت‌4برای رفع معضل و مشکل مغایرت مقوله‌ی‌<<عدم تمرکز>>5 با مسأله‌ی‌<<وحدت ملی‌>>6،پیشنهاد می‌کند که‌<<برنامه درسی ملی‌>>، به عنوان رهنمودی کلی برای رنامه‌ریزی درسی تهیه و تدوین شود تا در پرتو آن،امکان واگذاری اختیارات به مناطق مختلف فراهم آید و در عین حال،به وحدت و انسجام ملی جامعه نیز آسیبی وارد نشود،با توجه به این مسأله می‌توان گفت،با تدوین‌<<برنامه درسی‌ ملی‌>>،علاوه بر این‌که امکان هماهنگی و وحدت در سطح ملی‌ فراهم می‌شود،زمینه برای کاهش تمرکز و افزایش اختیارات مناطق‌ و مدارس آماده می‌گردد. درحال‌حاضر،کشرو ما فاقد یک برنامه‌ی درسی در سطح ملی‌ است که مبتنی بر فلسفه‌ی آموزش و پرورش اسلامی و پاسخگوی‌ نیازهای گوناگون اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی باشد؛به گونه‌ای که‌ در آن،چارچوب‌ها و سیاست‌هایی کلان تعیین شده باشد و امکان اخذ تصمیمات مشخص و مشترک،در حوزه برنامه‌ریزی درسی کشور فراهم‌ شود. National curriculum framework (8)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.