Skip to main content
فهرست مقالات

اشتباهات را نادیده بگیریم (چگونه معلمی موفق شدم؟)

نویسنده:

مترجم:

(2 صفحه - از 26 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : معلم ،اشتباه ،دانش‌آموزان ،خطاها ،دلار ،بازخورد ،اسکناسی ،صاحب مغازه ،معلمی موفق ،تجزیه و تحلیل ،تشویق ،پاسخ نادرست دانش‌آموز ،بازخورد معلم ،تجزیه و تحلیل خطاها ،استفاده خلاق از اشتباهات ،حل اشتباه مسأله ،بروز ،جواب ،پاسخ‌های معلمان ،معلم به پاسخ نادرست ،پاسخ‌های نادرست ،اشتباهات دانش‌آموزان ،تفکر ریاضی ،حل مسأله ،محیط ،سعی ،برخورد حنثی با اشتباهات ،مثال‌هایی ،معلمان ریاضی ،مغازه‌ی همسایه

خلاصه ماشینی:

"اگر صاحب مغازه چاقوی جیبی را به قیمت 5 دلار خریده‌ باشد و اگر ضرر ناشی از گذشت زمان را هم به حساب نیاوریم،او چه‌قدر ضرر کرده است؟>> (به تصویر صفحه مراجعه شود) جالب است بدانید که توزیع پاسخ‌های معلمان،دقیقا معادل توزیع‌ پاسخ‌های دانش‌آموزان بود!دلایلی که معلمان برای اشتباه خود آوردند،از این قرار است:فشار زمان،احساس این‌که تحت کنترل‌ هستند،حضور در جمع و کمبود تمرکز. البته،این بدان معنا نیست که معلم باید روی پاسخ‌های نادرست،زیاد بحث کند،بلکه‌ منظور این است که باید تفکر<<درست‌>>ی که دانش‌آمز برای رسیدن‌ به یک پاسخ به کار گرفته است،برجسته کند و به آن ارج نهد. اگر منتظر بمانید تا از یکی از چندین اشتباهی که ممکن است تصادفا رخ دهد، استفاده کنید،ممکن است دانش‌آموزان شرح و توضیحاتی را که به‌ دنبال بروز اشتباه ارائه می‌کنید،به عنوان توهین به دانش‌آموزی که‌ خطا کرده است،تلقی کنند؛یا این توضیحات را موجب دست‌پاچگی‌ او بدانند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.