Skip to main content
فهرست مقالات

اشتباهات را نادیده بگیریم (چگونه معلمی موفق شدم؟)

نویسنده:

مترجم:

(2 صفحه - از 26 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : معلم، اشتباه، دانش‌آموزان، خطاها، دلار، بازخورد، اسکناسی، صاحب مغازه، معلمی موفق، تجزیه و تحلیل

خلاصه ماشینی:

"اگر صاحب مغازه چاقوی جیبی را به قیمت 5 دلار خریده‌ باشد و اگر ضرر ناشی از گذشت زمان را هم به حساب نیاوریم،او چه‌قدر ضرر کرده است؟>> (به تصویر صفحه مراجعه شود) جالب است بدانید که توزیع پاسخ‌های معلمان،دقیقا معادل توزیع‌ پاسخ‌های دانش‌آموزان بود!دلایلی که معلمان برای اشتباه خود آوردند،از این قرار است:فشار زمان،احساس این‌که تحت کنترل‌ هستند،حضور در جمع و کمبود تمرکز. البته،این بدان معنا نیست که معلم باید روی پاسخ‌های نادرست،زیاد بحث کند،بلکه‌ منظور این است که باید تفکر<<درست‌>>ی که دانش‌آمز برای رسیدن‌ به یک پاسخ به کار گرفته است،برجسته کند و به آن ارج نهد. اگر منتظر بمانید تا از یکی از چندین اشتباهی که ممکن است تصادفا رخ دهد، استفاده کنید،ممکن است دانش‌آموزان شرح و توضیحاتی را که به‌ دنبال بروز اشتباه ارائه می‌کنید،به عنوان توهین به دانش‌آموزی که‌ خطا کرده است،تلقی کنند؛یا این توضیحات را موجب دست‌پاچگی‌ او بدانند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.