Skip to main content
فهرست مقالات

تعامل خانواده و مدرسه، جاده ای دوسویه

نویسنده:

(2 صفحه - از 30 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه ،تعامل خانواده و مدرسه ،تعامل اولی‌ای خانه و مدرسه ،تربیتی ،خانه و مدرسه ،مشارکت ،دانش‌آموزان ،اولیا ،والدین ،معلمان ،اندازه میزان مشارکت و تعامل ،تعلیم و تربیت ،عامل ،هماهنگی ،کودک ،تعلیم و تربیت فرزندانشان مشارکت ،مشارکت اولی‌ای دانش‌آموزان ،هماهنگی والدین در خانه ،موفقیت ،هماهنگی مدرسه و خانه ،مشارکت فکری اولی‌ای خانه ،فرزند مشترک خانه و مدرسه ،اولی‌ای مدرسه ،افزایش جلب مشارکت والدین ،تلاش و هماهنگی والدین ،تربیتی دانش‌آموزان ،پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ،عدم مراجعه‌ی والدین به مدرسه ،آموزش خانواده ،افزایش مشارکت اولیاء

خلاصه ماشینی:

"1»هر اندازه میزان مشارکت و تعامل‌ اولیای خانه و مدرسه،برای تأمین شرایط مطلوب آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان،بیش‌تر شود و این تعامل در جهت همسویی و هماهنگی پیش برود،شاهد رشد کمی و کیفی بیش‌تر،تربیتی‌ کاراتر و نسلی تربیت یافته‌تر خواهیم بود. بنابراین،برای این‌که آینده‌سازان لایقی داشته باشیم،این دو نهاد باید با یکدیگر در ارتباط و تعامل باشند؛زیرا برای تعلیم و تربیت صحیح باید بین هدف‌ها،محتوا و روش‌های تربیت،وحدت‌ و هماهنگی وجود داشته باشد،که این نیز از طریق ارتباط و همسویی خانه و مدرسه میسر است. نتیجه این پژوهش‌ها نشان می‌دهد که از میان عوامل متعدد تأثیرگذار بر موفقیت تحصیلی،چهار عامل رتبه‌ی اول را کسب‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) هر اندازه‌ میزان مشارکت و تعامل اولیای‌ خانه و مدرسه، برای تأمین شرایط مطلوب‌ آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان‌ بیش‌تر شود، شاهد رشد کمی و کیفی بیش‌تر تربیتی کاراتر ونسلی‌ تربیت یافته‌تر خواهیم بود کرده است که از این چهار عامل،سه عامل مربوط به خانواده‌ بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.