Skip to main content
فهرست مقالات

تحولات برنامه های درسی در سایر کشورها

نویسنده:

(2 صفحه - از 12 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : برنامه‌ی درسی ،تحولات برنامه‌های درسی ،آموزش ،برنامه‌ی درسی ملی ،برنامه‌های درسی در سایر کشورها ،کارگاه آموزشی برنامه‌ی درسی ،دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب ،فناوری ،تدوین برنامه‌های درسی ،مدرسه ،تألیف کتب درسی ،برنامه‌ی درسی دوره‌ی ابتدایی ،حرفه‌ای ،دوره‌ی متوسطه ،محتوای کارگاه آموزشی ،مشارکت ،فناوری اطلاعات ،تمرکز ،زبان ،متوسطه ،کشورها درس زبان خارجی ،وحدت ملی ،نظام برنامه‌ریزی درسی سایر کشورها ،مهارت‌های ،اجتماعی ،علوم و فناوری ،محتوای برنامه‌های درسی ،اجرای برنامه‌ی درسی ،زبان ملی و زبان‌های محلی ،دبیرخانه طرح برنامه درسی

خلاصه ماشینی:

"در این رابطه،پرسش‌های اساسی‌ای که فراروی‌ برنامه‌ریزان درسی قرار دارد،این است که چگونه می‌توان‌ برنامه‌های درسی و فعالیت‌های آموزشی مدرسه را به‌طور کارآمد و مؤثر،سازماندهی کرد و مطمئن شد که دانش‌آموزان با اتکا به‌ آنچه در مدرسه آموخته‌اند،قادر خواهند بود مسائل واقعی زندگی‌ را در آینده حل کنند؟چگونه می‌توان مدرسه‌ها را به بستری‌ مناسب و معتبر برای شناخت موقعیت‌های واقعی زندگی تبدیل‌ کرد؟به گونه‌ای که یادگیرندگان،موفق و کارآمد،کلاس درس‌ را ترک کنند و در زندگی فردی و اجتماعی آینده،نقش خود را به خوبی ایفا نمایند؟ آشنایی با نظام برنامه‌ریزی درسی سایر کشورها،به ما کمک می‌کند تا در تولید برنامه‌ی درسی ملی،از این تجربیات‌ استفاده کنیم. در این ارتباط،کشورهایی‌ که وحدت فرهنگی و قومی دارند،از طریق تدوین یک برنامه‌ی‌ درسی مشترک برای تمامی گروه‌ها و اقشار اجتماعی،به درک‌ و تقویت وحدت ملی کمک می‌کنند اما در کشورهایی که‌ تنوع قومی و فرهنگی در نظام سیاسی آن‌ها پذیرفته شده‌ است،مسأله‌ی وحدت ملی،در کنار حفظ تفاوت‌های فرهنگی و قومی،در برنامه درسی ملی،مورد تأکید قرار می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.