Skip to main content
فهرست مقالات

از زبان چشمه: باورهای معلمی

نویسنده:

(2 صفحه - از 6 تا 7)

کلید واژه های ماشینی : معلم، باور، تربیت، حرفه‌ی، چندوچون زندگی و یادگیری دانش‌آموزان، باورهای معلمی، تدریس، آموزش و پرورش، آموزش، ضرورت، چندوچون باورهای شخص، موفقیت، کودکان و نوجوانان، دل معلم و دل محصل، چندوچون کارکرد معلم شایسته، زندگی، شهروند، مهارت، مدارسی، توانمندی، پرورش کودکان و نوجوانان، چندوچون کارکرد مراکز تربیت‌معلم، دانش‌آموزان، موفقیت در حرفه‌ی معلمی، شهروندان شایسته تربیت، آموزش و پرورش کودکان، ضرورت توانمندی و مهارت، ضرورت آموختن مهارت ارتباط مؤثر، محصل، موفقیت در تدریس مؤثر

خلاصه ماشینی: "می‌توان باورهای زیر را در اعمال یا چندوچون‌ کارکرد معلم شایسته و فرهیخته ملاحظه کرد: باور کردن خویشتن در مقام یک شهروند مؤثر و این‌که می‌تواند معلم مؤثری باشد. باور کردن ضرورت حرفه‌ی خود در زندگی سالم. باور کردن ضرورت آمادگی برای یادگیری یا تغییر رفتار. باور کردن ضرورت یادگیری مداوم برای معلمان و محصلان جهان معاصر. باور کردن این‌که معلمی،مستلزم حساسیت نسبت به‌ مسائل جامعه و جهان معاصر و داشتن ابتکار و خلاقیت است و حرفه‌ی معلمی،تقلیدبردار نیست. باور کردن این‌که دنیای امروز به شهروندانی برخوردار از: -مغزهای پر(معلومات روز) -دست‌های توانمند(استفاده درست از فناوری) -و دل‌های نرم(مهربان)؛نیاز دارد. باور کردن این‌که سلامت بدنی و عاطفی،نخستین شرط ضروری موفقیت معلم است. باور کردن این‌که اندیشیدن متفاوت و انتقادی،بازاندیشی و فراتراندیشی از ویژگی‌های‌ ضروری آموزش و پرورش جدید است. باور کردن ضرورت توانمندی و مهارت اظهار نظر و بیان روشن افکار خویش به دیگران."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.