خلاصه ماشینی:
"معلم نیز باید بدون اینکه اسیر تاریخ شود،جامعه را برای آینده تربیت کند و در این مسیر،راهنمای دانشآموزان باشد.
چگونگی به کارگیری فناوری اطلاعاتی و استفادهی بهینه از اطلاعات،در امر آموزش دانشآموزان و ایجاد ارتباط صحیح بین آنها و اطلاعات در ICT بسیار مورد توجه است.
مدیران مدارس و آموزش و پرورش اولین گروهی هستند که با بهرهگیری از اطلاعات بهروز شده،میتوانند متناسب با شرایط، امکانات و تحولات حیطهی کاری خود،برای اتخاذ و اجرای سیاستهای کاربردی و علمی اقدام کنند و با استفاده از اطلاعات پردازش شده،به نیازهای متفاوت واحد آموزشی تحت پوشش خود (برنامهریزی،کنترل،تأمین منابع،کیفیتبخشی،ایجاد ارتباطات و...
در این صورت، معلم پاسخ همهی سؤالها و نیازهای اطلاعاتی دانشآموزان خود را میداند و آنها را به سمت یک زندگی درست راهنمایی میکند.
او باید پویا،فعال و دارای اطلاعات بهروز و کاربردی باشد و همیشه از تازهترین اطلاعات و دستآوردهای علمی در زمینهی نوآوری و خلاقیت استفاده کند تا بتواند دانشآموزان را به راه درست رهنمون شود."