Skip to main content
فهرست مقالات

فرزند زمان خویشتن باش (آموختن در عصر جدید)

نویسنده:

(2 صفحه - از 8 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،فناوری اطلاعات ،آموزش و پرورش ،دانش‌آموزان ،معلم ،عصر جدید ،دانش ،فناوری ،مدرسه ،مهارت‌های ،استفاده از اطلاعات ،انسان ،نیازهای اطلاعاتی دانش‌آموزان ،زندگی ،علمی ،مهارت حل خلاقانه‌ی مسئله ،نظام آموزش و پرورش ،پیشرفت ،جهان ،تغییرات دنیای اطلاعات و فناوری ،تغییرات ،نظام آموزش ،از اطلاعات ،حل مسائل ،اطلاعات به‌روز ،اطلاعات معلم ،آینده ،فرزند زمان ،فرهنگی ،نظام تعلیم و تربیت

خلاصه ماشینی:

"معلم نیز باید بدون این‌که اسیر تاریخ شود،جامعه را برای آینده تربیت کند و در این مسیر،راهنمای دانش‌آموزان باشد. چگونگی به کارگیری فناوری اطلاعاتی و استفاده‌ی بهینه از اطلاعات،در امر آموزش دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط صحیح بین‌ آنها و اطلاعات در ICT بسیار مورد توجه است. مدیران مدارس و آموزش و پرورش اولین گروهی هستند که با بهره‌گیری از اطلاعات به‌روز شده،می‌توانند متناسب با شرایط، امکانات و تحولات حیطه‌ی کاری خود،برای اتخاذ و اجرای‌ سیاست‌های کاربردی و علمی اقدام کنند و با استفاده از اطلاعات‌ پردازش شده،به نیازهای متفاوت واحد آموزشی تحت پوشش خود (برنامه‌ریزی،کنترل،تأمین منابع،کیفیت‌بخشی،ایجاد ارتباطات‌ و... در این صورت، معلم پاسخ همه‌ی سؤال‌ها و نیازهای اطلاعاتی دانش‌آموزان خود را می‌داند و آنها را به سمت یک زندگی درست راهنمایی می‌کند. او باید پویا،فعال و دارای اطلاعات به‌روز و کاربردی باشد و همیشه‌ از تازه‌ترین اطلاعات و دست‌آوردهای علمی در زمینه‌ی نوآوری و خلاقیت استفاده کند تا بتواند دانش‌آموزان را به راه درست رهنمون‌ شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.