Skip to main content
فهرست مقالات

معلمان فیلسوف: شناخت برای تقرب (نگاهی به آرا و نظرات غزالی)

نویسنده:

(2 صفحه - از 22 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : معلم، غزالی، علم، اسلام، تنبیه، تعلیم و تربیت، شناخت، دانش‌آموزان، متعلم، کودک

خلاصه ماشینی: "کیمیای سعادت‌41 نظریات غزالی در مورد تعلیم و تربیت در کیمیای سعادت و نصیحه الملوک به زبان فارسی و رساله‌های ایها الولد،الادب فی الدین‌ و فاتحه العلوم به زبان عربی آمده است. این دیدگاه غزالی در نظریات او در مورد تعلیم و تربیت نیز منعکس شده است. برنامه‌ی تربیت معلمان‌44 غزالی به آموزش معلمان نیز اشاره کرده است. جایگاه معلم‌47 غزالی جایگاه معلم را بالاترین جایگاه و منزلت می‌داند؛زیرا رسالت او نزدیک کردن خلق به خالق است و در این زمینه می‌گوید: «پس تعلیم علم،از یک وجه،بندگی حق-سبحانه و تعالی-است‌ و از وجهی دیگر[خلافت‌]وی؛این خلافت بزرگ‌ترین خلافت‌ است؛چه حق-سبحانه و تعالی و تقدس-علم را،که اخص‌ صفات وی است،بر دل عالم گشاده گردانیده است. تأثیر گفتار و رفتار معلم بر دانش‌آموزان‌50 غزالی بر این باور است که معلم باید شایسته‌ی این‌جایگاه بوده‌ و دارای خصایل نیکو باشد؛زیرا رفتار وی در دانش‌آموز تأثیر بسیار می‌گذارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.