Skip to main content
فهرست مقالات

نام ها و یادها: نامه های رسیده

نویسنده:

(2 صفحه - از 36 تا 37)

خلاصه ماشینی:

"باهم‌ بخشی از مقاله‌ی شما را می‌خوانیم: برای فعال سازی گروه‌های آموزشی‌ پیشنهاد می‌شود: سرگروه‌های آموزشی مدارس به‌ بحث‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه‌ پای‌بند باشند و مسئول گروه‌های آموزشی، هدایت مسیر بحث و جمع‌بندی مطالب را به عهده بگیرد. در ادامه از آن‌ها پرسیدم:«پس چرا او نمره‌ی بیست را نمی‌شناسد؟!!»جواب دادند:«معلم ما از این‌ نمره‌ها نمی‌دهد!» روش منحصر به فرد همکارم در ارزشیابی‌ کار شاگردانش،فکر و ذهن مرا چند ساعت‌ به خود معطوف کرد. او گفت:«برای به هم نخوردن تمرکز بچه‌ها و والدین آنها به دلیل نمره‌ی 20 و تبعات‌ روحی و روانی بسیار منفی آن برای کسب‌ این نمره‌ی کاذب در نهاد بچه‌ها و والدینشان‌ و نیز برای این‌که به این امر واقف باشیم‌ که مهم،درک بهتر مطالب درسی است،این‌ روش ابتکاری ارزشیابی را طراحی کرده‌ام. در مورد دانش‌آموزان متوسط هم روش کار به این ترتیب است که اگر هر دانش‌آموز متوسطی،حتی یک کلمه را هم درست‌ بنویسد،به دلخواه و میل خود دانش‌آموز برای او شکلی می‌کشم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.