خلاصه ماشینی:
"معلمی که باور دارد دانشآموزان او در سطح بالایی قرار دارند و توانایی خوبی دارند،ناخودآگاه آنها را بیشتر تشویق میکند و حتی به آنها فرصت بیشتری برای پاسخ دادن به سؤالاتشان میدهد؛چرا که فکر میکند،آنها حتما پاسخ را میدانند،فقط باید فرصت بیشتری داشته باشند و روشن است،وقتی دانشآموزان وقت بیشتری داشته باشند و بیشتر تشویق شند،انگیزه بیشتری پیدا میکنند و احتمال دستیابی آنها به موفقیت نیز بالاتر است.
آیا دانشآموزان،در صورت شرکت در بحث و مشارکت و همیاری در کلاس،مورد تشویق قرار میگیرند؟آیا از آنها انتظار میرود که تفکر خود را با استدلال قوی توجیه کنند؟ اگر بنابراین است که دانشآموزان یاد بگیرند که حدس بزنند، رویکردهای مختلف را برای حل مسائل بیازمایند،به بحث و استدلال بپردازند و بحث و استدلال سایرین را به نقد بکشند، ناگزیر باید محیطی را فراهم آورد که موجب پرورش این نوع از فعالیتها باشد."