Skip to main content
فهرست مقالات

رو به فردا: ضرورت مشارکت معلمان در تدوین برنامه ی درسی ملی

نویسنده:

(2 صفحه - از 14 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، تدوین برنامه‌ی درسی ملی، ضرورت مشارکت معلمان در تدوین، برنامه‌ی درسی، اطلاعات، آموزش و پرورش، فرایند برنامه‌ریزی درسی، تعلیم و تربیت، حرفه‌ای، ارزشیابی

خلاصه ماشینی: "» جایگاه معلمان در فرایند برنامه‌ریزی درسی به نظر شوآب،معلمان در برنامه‌ی درسی،نقش محوری‌ دارند و می‌توانند با مشارکت خود،زمینه‌ی بهبود برنامه‌ی درسی‌ را در اجرا فراهم کنند. مقوله‌ی«تحقیق معلمان»3یا«معلم به عنوان‌ محقق»4می‌تواند در افزایش دانش حرفه‌ای معلمان نقش ویژه‌ای‌ داشته باشد و مشارکت مؤثر آن‌ها را در فرایند برنامه‌ی درسی‌ امکان‌پذیر کند. از آن‌جایی که معلمان،به دلیل موقعیت حرفه‌ای خود،به‌ سادگی تابع تصمیم‌های تحمیلی نمی‌شوند،لازم است قبل از این‌که برنامه‌ی درسی ملی به عرصه‌ی اجرا وارد شود،زمینه برای‌ مشارکت معلمان فراهم گردد،تا از این طریق،مقاومت آن‌ها در برابر برنامه‌ی درسی جدید کاهش یابد. در صورتی که آنان در جریان‌ تغییر برنامه‌ها و طرح‌های جدید قرار بگیرند و اطلاعات جدیدی در این زمینه کسب کنند،نگرانی از تغییرات ایجاد شده کاهش می‌یابد و امکان اجرای مطلوب‌تر برنامه‌ی درسی ملی فراهم می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.