Skip to main content
فهرست مقالات

درون جعبه ی سیاه

نویسنده:

(2 صفحه - از 44 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان، معلم، فرایند یاددهی، سنجش، فرایند، بهبود فرایند سنجش مستمر، بازخوردها، فرایند سنجش مستمر و سازنده، سنجش مستمر در یادگیری کمک، سنجش مستمر

خلاصه ماشینی:

"معلم باید از میزان پیشرفت دانش‌آموزان خود و مشکلات آنان در این فرایند آگاه‌ باشد،تا بتواند برنامه‌ی کاری خود را به درستی و بر اساس نیازهای‌ غیرقابل پیش‌بینی‌و متفاوت انجام می‌دهند؛گفت‌وگو در کلاس، مشاهده‌ی نوشته‌های دانش‌آموزان،تکالیف منزل و تمرین‌های‌ کلاسی،از جمله روش‌های ممکن است. 1-آیا مستنداتی وجود دادر که ثابت کند،بهبود فرایند سنجش‌ مستم(یعنی همان خودارزیابی معلم و دانش‌آمو)،باعث ارتقاء استاندارد آموزش می‌شود؟ 2اآیا دلایلی حاکی از امکان بهبود فرایند سنجش مستمر وجود دارد؟ 3-چگونه می‌توان فرایند سنجش مستمر و سازنده را بهبود بخشید؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها،مطالعه‌ی کتابخانه‌ای وسیعی بر روی پروژه‌های مرتبط انجام شد،منابع زیادی(حدود 160 مقاله) مورد بررسی قرار گرفت و پیشینه‌ی مطالعاتی این پروژه،به دقت‌ مرور شد. گفت‌وگوی بین معلم و دانش‌آموزان باید اندیشمندانه و سازنده‌ باشد و باعث افزایش میزان درک و کشف فراگیران شود و نیز به‌ گونه‌ای دنبال شود که به تمام دانش‌آموزان،فرصت فکر کردن و بیان ایده‌هایشان را بدهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.